WTCC - Citroen: rali motor, továbbfejlesztve
Citroen: rali motor, továbbfejlesztve

Citroen: rali motor, továbbfejlesztve

LantiLanti
2014/04/01 21:09

Matton_Arc_teszt

Valenciában végre volt lehetőségem személyesen is találkozni Yves Mattonnal, a Citroën Racing vezetőjével, akiben egy nagyon laza, készséges és kedves embert ismerhettem meg. Néhány külföldi újságíró is csatlakozott (sajnos) a beszélgetéshez, így kevés időm volt igazán érdekes kérdéseket feszegetni, hiszen a kollégák folyton előálltak olyanokkal, hogy "mi a Citroen célja a bajnokságban" vagy hogy "mennyivel tesztelt többet Muller mint Loeb".

Egy-két számomra is izgalmas kérdést azért fel tudtam tenni, és ebben a bejegyzésben ezeket az információ morzsákat osztom meg veletek.

Szóba került például a mérnöki és a szerviz csapat összetétel, és mint kiderült, gyakorlatilag egy teljesen önálló társaságot rakott össze a márka a WTCC-s programhoz (ez érthető is), ám ennél érdekesebb, hogy szinte alig érkeztek külsős szakemberek. Matton szerint a csapat 95%-a a ralis alakulatból jött, ám kizárólag a túraautózásra összpontosít. Egyedül a felső vezetés osztja meg figyelmét a WRC és a WTCC között.

Szóba hoztam a versenymérnökök kérdését is; nos, mindhárom pilóta (Yvan Muller, Sebastien Loeb és José Maria López) citroënes vezető mérnököt kap, azaz véget ér Muller és Chris Cronin hosszan tartó együttműködése.

Beszéltünk a motorról is, Yves Matton pedig megerősítette, hogy a WTCC-s blokk a WRC-ben használt 1.6 turbós továbbfejlesztett változata, tehát nem kellett nulláról belekezdeni a motorgyártásba.

Végezetül pedig az is kiderült, hogy a francia márka nagyjából két hónapja véglegesítette a C-Elysée-t, tavaly tehát még javában egy átmeneti autóval teszteltek.

Ami pedig a várakozásokat illeti: továbbra is az év második felében terveznek futamokat nyerni, de szerintem ezt már ők sem hiszik el. Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy az első versenytől kezdve ott lesznek az élen.

Ja, és még valami. A Citroën Racing sajtófelelőse egy másik érdekességet is elmesélt. Akik jártak már rali szervizparkban, azok tudják, hogy mennyire feszes a javítási idő. A csapatok ezért egy hatalmas órát szoktak kitenni, hogy minden szerelő pontosan tudja, mennyi idő múlva kell végezni az autóval. A WTCC-ben erre ugyan nincs szükség, de a ralis srácok annyira megszokták, hogy a Túraautó VB-re is áthozzák ezt a megoldást.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások