WTCC - Chilton nyomás alá helyezné Tarquinit
Chilton nyomás alá helyezné Tarquinit

Chilton nyomás alá helyezné Tarquinit

LantiLanti
2013/10/23 17:34

Chilton_Jpn_bukoban

A világbajnoki cím sorsa Suzukában eldőlt, Yvan Muller negyedszer is felült a túraautózás trónjára, az összetett második helyért azonban ádáz csata várható a hátralévő két forduló során. Jelenleg Gabriele Tarquini áll a legjobban a Hondával, az olasz előnye 28 pont Tom Chiltonnal, 30 James Nash-sel és 31 Michel Nykjaerrel szemben, ám a dán idén már nem áll rajthoz a WTCC-ben.

Tarquini legközelebbi ellenfele tehát az RML második számú pilótája lehet, aki az év során egyre inkább összeszokott a világbajnok technikával (kétszeresen is az, hiszen Rob Huff autóját kapta meg a csapattól), és huszáros hajrára készül a még hátralévő hétvégéken. Chilton ráadásul négyszeres világbajnok csapattársa segítségére is számíthat, ha úgy alakulnak a dolgok.

"Jelenleg harmadik vagyok az összetettben, de egyre közelebb kerülök Gabriele Tarquinihoz, aki lassan nyomás alatt érezheti magát" - mondta Chilton az 'fiawtcc.com'-nak.

"A következő versenyhétvégén, Sanghajban szerintem jobbak leszünk, mint a Hondák. A pálya inkább fekszik a Chevrolet-nek, és a suzukában nyújtott teljesítmény után a Hondák is velünk azonos pluszsúlyt, 40 kiló kapnak majd. A következő hétvégén jó esélyem lehet közelebb kerülni Tarquinihez."

"Közben arra is kell figyelnem, hogy James Nash előtt maradjak. Aztán jön Makaó, ahol tavaly a Forddal jobb voltam, mint Nash, és egyébként is szeretem az utcai pályákat."

Chilton_Arg_chevrolet_rml

Egy világbajnok csapat világbajnok autójában ülve Chilton komoly elvárásokkal találta magát szembe idén, és bár elég sokáig tartott, mire megszerezte első győzelmét, most már úgy érzi, megtalálta a közös hangot a Cruze-zal.

"A tavalyi évem a tanulásról szólt a Forddal. Első találkozásunkkor Tom Coronel azt mondta, hogy a legnehezebb feladat a gumik megszokása lesz, mert teljesen máshogy viselkednek, mint amihez máshol hozzászokott az ember. Akkor azt gondoltam, hogy ez hülyeség, de rá kellett jönnöm, igaza volt. Egy évembe telt mire rendesen kitapasztaltam a gumik viselkedését."

"Idén a RML-nél egy picit több tesztlehetőségre lett volna szükségem. A télen fél napot mentem Snettertonban, és egy napot Brands Hatchben az Indy körön, szakadó esőben. Egyik sem egy tipikus WTCC pálya. Nagyon kevés tapasztalattal kezdtem meg a szezont."

"Nagyjából az argentínai hétvége után éreztem először úgy, hogy összeszoktam az autóval. Most már olyan benne lenni, mintha egy karosszékben ülnék. Ez már nem Rob Huff autója, ez már az én autóm!"

A következő WTCC hétvégéig még másfél hetet kell várni, a sanghaji versenyt november 2-3-a között rendezik a Forma-1 által is használt pályán.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások