WTCC - Chevrolet visszapillantó

Chevrolet visszapillantó

LantiLanti
2012/12/18 11:52

Nyolc év, sok küzdelem, három világbajnoki cím - ez röviden a Chevrolet története a WTCC-ben. Ha egy kicsit részletesebben is érdekel, akkor kéretik tovább olvasni. Így jutottunk el 2012 végééig.

2004 - Monacóban hivatalosan is útjára indítják a WTCC-t, és bejelentik a Chevrolet gyári program kezdetét.

2005 - A Chevrolet Lacetti bemutatkozik Monzában, a WTCC első hétvégéjén, Alain Menuvel, Nicola Larinivel, és az akkor még kevéssé ismert Rob Huffal. A bajnokság ötödik fordulóján megszületnek az első pontok, Mexikóban Huff a hatodik, Larini pedig a hetedik helyen zár.

2006 - Május 21-e a nagy pillanat, Alain Menu megnyeri az esős brands hatchi versenyt. Huff később ismét győz Brnoban.

2007 - Kezd beindulni a szekér. Menu Zandvoortban megszerzi az első pole pozíciót, majd ugyanott megszületik az első kettős győzelem Menu és Larini révén. A legendás utcai pálya, Pau meghozza az első mesterhármast (pole, győzelem, leggyorsabb kör), ismét Menu az elkövető, majd a portói városi körön az első hármas győzelemnek örülhet a márka, Menu nyer, Huff a második, Larini a harmadik. A Lacetti ezzel elnyeri a nemlétező "Utcai pályák királya" címet, hiszen mind a négy városi pályán a Chevy győz. Larini ötödikként zárja az összetettet, pontazonossággal a negyedik Farfus mögött.

2008 - A Chevrolet megerősíti helyét a bajnokságban mint a harmadik erő a BMW és SEAT mögött, újabb öt futamgyőzelmet szereznek, Rob Huff pedig Muller és Tarquini mögött harmadik lesz az összetettben.

2009 - Bemutatkozik az új Chevrolet Cruze, és egyből le is teszi a névjegyét két győzelemmel Marrakeshben (Huff és Larini). Négy további első helyet hoz még a szezon az amerikai márkának, Huff pedig az ötödik helyen végez a bajnokságban.

2010 - Öt év után változik a pilótafelállás, Nicola Larini visszavonul, helyét a 2008-as világbajnok Yvan Muller veszi át. A Cruze komoly fejlesztéseken esik át a tél során, és hét futamgyőzelemmel megszerzi a gyártók bajnoki címét. Az egyéni győztes Muller lesz, aki új rekordot állít fel, 22 futamból 21-szer felállhat a dobogóra. A Chevrolet első bajnoki címét beárnyékolja, hogy a SEAT ekkor már nincs jelen gyári szinten a WTCC-ben, és a BMW is csökkentett létszámmal, két autóval szerepel.

2011 - Kezdődik az egyeduralom, a Chevrolet egyetlen gyári szereplőként marad a porondon, miután a BMW is kiszáll. Az RML megépíti az FIA által előírt 1.6 turbós motort, ami megbízhatónak és bivalyerősnek bizonyul. 24 futamból 21-et a Chevrolet nyer meg, ebből hatszor hármas, kilencszer pedig kettős győzelmet aratnak. 256 kört vezetnek, 72-ből 51 dobogós hely lesz az övék, megszerzik mind a 12 pole pozíciót, és csak egyszer nem övék a leggyorsabb kör. Ismét Yvan Muller a világbajnok, Rob Huff és Alain Menu előtt.

2012 - Az utolsó év. A Chevrolet mindent elért a WTCC-ben, ezért úgy dönt, hogy a tervezettnél egy szezonnal korábban, már 2012 végén kiszáll a világbajnokságból. A hivatalos bejelentésre a portimaoi versenyt követően, július elején kerül sor. Az utolsó szezon gyári ellenfél hiányában ismét sima menet a Chevrolet-nek. Megint övék az első három hely a bajnokságban, ezúttal viszont Rob Huff győz, Menu és Muller előtt. A márka a WTCC történetében először átlépi az 1000 pontos határt, 1025 ponttal szerezi meg egyhuzamban harmadik, és egy ideig biztosan utolsó gyártó világbajnoki címét.

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: Chevrolet, WTCC Media

Hozzászólások