WTCC - Catsburg: igyekeztem Michelisz Norbit segíteni, de nem volt rá nagy szüksége
Catsburg: igyekeztem Michelisz Norbit segíteni, de nem volt rá nagy szüksége
Fotó: fiawtcr.com

Catsburg: igyekeztem Michelisz Norbit segíteni, de nem volt rá nagy szüksége

LantiLanti
2020/05/03 11:37
Michelisz Norbi tavalyi világkupa győzelme sok összetevőből született meg, és ezek közül az egyik az okosan használt csapattaktika volt. A Hyundai és a BRC Racing nagyon hamar, már Zandvoortban elkezdett felsorakozni a magyar pilóta mögött, ami sok plusz pontot jelentett számára.

Pedig néhány kiváló pilótának kellett lemondania saját egyéni céljairól. Augusto Farfus és Nicky Catsburg is kimagasló képességű túraautós, ráadásul komoly hírnévvel, mégis szó nélkül elkezdték támogatni Norbit, amikor a csapatérdek úgy kívánta. 

Spa 24h győztesként és Daytona 24h kategória dobogósként a holland Catsburg a tavalyinál jobb szezonokhoz szokott hozzá, de nem jelentett neki gondot a csapattárs segítése. 

"Egy nehéz szezonként emlékszem majd a tavalyira. Bár hasonlítanak egymásra, a WTCR autó nem ugyanolyan, mint a WTCC-s, és a BoP miatt a mezőny szinte folyamatosan változik. Szinte minden futamon valaki más az ellenfél" - mondta Catsburg az Eurosport Hungary-nek.
"Nem indult rosszul az év, voltak ígéretes jelek Marrakeshben és Szlovákiában is, de sajnos nem jött az igazán nagy eredmény ezeken a versenyeken. Norbi viszont elképesztően erős volt, tehát miután kialakult, hogy neki van a legnagyobb esélye a bajnoki címre, igyekeztem segíteni őt, amennyire csak tudtam."

hyundai-michelisz-catsburg-wtcr-2019.jpg

"De annyira jó volt a tavalyi szezonban, hogy igazából nem volt erre nagy szüksége."

Catsburg szerint Norbi a bajnoki cím megszerzése után sem fordult ki önmagából.

"Szerintem Norbi számára ez inkább már megkönnyebbülés volt. Hogy végre megnyert egy túraautó bajnokságot, miután olyan sokszor közel került hozzá. A barátaival és a családjával ünnepelt, pontosan úgy, amilyennek megismertem őt: két lábbal a földön maradva. Mindannyiunknak megköszönte a segítséget. Pedig tényleg nem volt rá nagy szüksége, annyira erős volt."

Catsburg számára a sepangi idényzáró más szempontból is emlékezetes marad: eléggé fasírtba került Yvan Mullerrel, akivel a második futam rajtjánál ütközött össze. A négyszeres világbajnok azzal vádolta holland riválisát, hogy szándékosan ment neki, hogy kivegye őt a bajnoki csatából. Catsburg ezt maximálisan elutasítja.

"Szó sem volt szándékos ütközésekről. Persze, hogy szándékosan meg akarjuk nehezíteni az ellenfelek helyzetét, de nem így. Ami köztem és Andy (Priaulx, Suzuka) illetve Yvan között történt, az egy balszerencsés dolog volt, ami kívülről tényleg gyanúsnak tűnhetett."
"Továbbra is meggyőződésem, hogy az Andy-vel történt ütközés nem az én hibám volt, és semmiképpen sem állt szándékomban nekimenni. Az Yvannal való balesetben viszont teljesen enyém a felelősség, az egy zöldfülűekre jellemző hiba volt, ami tönkretette a versenyét, és kívülről szándékosnak tűnhetett."
"Teljesen blokkoltak a kerekeim a csúszós aszfalt miatt, és súlyos hiba volt a részemről, hogy megpróbáltam befordulni a kanyarban, ahelyett, hogy egyenesen bukótérbe engedtem volna az autót. Abban a pillanatban, ahogy összeértünk, tudtam, ebből baj lesz."
"Bár Norbi bajnok lett, még a harmadik verseny után is szörnyen éreztem magam. Csak ezen járt az agyam. Egyáltalán nem állt szándékomban tönkretenni valakinek a versenyét."

Catsburg elmondta, azóta sem tudta megbeszélni a dolgot Mullerrel.

"Próbáltam beszélni vele, miután minden futam lement, és eldőlt a bajnokság. De lehetetlen volt kommunikálni vele, és nagyon nagyon csúnya dolgokat mondott rám."

Ez viszont már a múlt, Catsburgnak előre kell néznie, hiszen élete egyik legizgalmasabb szezonja előtt áll. A holland pilóta az Eurosport Hungary-nek megerősített, idén a Hyundai mellett a Corvette és a BMW gyári pilótája is lesz. Ebben a várhatóan borzasztó zsúfolt idényben ez komoly kihívás lesz. 

Hozzászólások