WTCC - Búcsú a Salzburgringtől
Búcsú a Salzburgringtől
Fotó: WTCC Media

Búcsú a Salzburgringtől

LantiLanti
2014/11/26 12:18

Bár a végleges 2015-ös WTCC versenynaptárra valószínűleg még elég sokat kell várni (az előzetes is csak december közepe táján jön), egy dolog már most biztosnak tűnik, jövőre nem látogat el a mezőny a festői szépségű Salzburgringre.

Az osztrák pálya nemrég hivatalos Facebook-oldalán tette közzé a 2015-re tervezett programok listáját, amelyben egyrészt nem szerepel a Túraautó Világbajnokság, másrészt a WTCC által eddig elfoglalt május végi időpontra Marcello Lotti új TC3-as sorozata van beírva.

Ez önmagában még nem jelentené, hogy a WTCC biztosan elhagyja a Salzburg közeli pályát, ám az Autós Gyorsasági felvette velük a kapcsolatot, és a derék osztrákok megerősítették, 2015-ben tuti nem rendeznek Túraautó VB fordulót a hegyek és szépséges erdők által körülölelt helyszínen.

A Salzburgring összesen három évet töltött a WTCC-ben, először 2012-ben rendeztek itt versenyt, méghozzá emlékezetest. Igazi erőpályáról lévén szó az első futamot a Chevrolet uralta, és Rob Huff szerezte meg a győzelmet. A másodikon is a gyári Curze-ok voltak az abszolút favoritok, ám a megnövekedett pályahőmérsékletet nem bírták a Yokohama gumik, és a kék armada tagjai egyre-másra kapták a defekteket. Huffy az utolsó kör végén, így az addig harmadik Stefano D'Aste drámai körülmények között, a lelassuló angolt és Tom Coronelt is megelőzve szerezte meg élete első futamgyőzelmét.

A 2013-as hétvége sem volt hétköznapi, azt hiszem, mindenki emlékszik az időmérő edzés második szakaszában történtekre. Az első gyors kör hullám után Yvan Muller állt az élen, és az ő vezetésével érkezett a Q2 mezőnye a második próbálkozásra. A Salzburgringen viszont óriási jelentősége van a szélárnyéknak, és mivel senki nem akarta tolni a szelet a többieknek, a pilóták egymásra vártak. Muller közben röhögött a markába, hiszen tudta, ha senki nem indul meg, övé a pole. Végül ez történt, ám a WTCC vezetőségét rettenetesen feldühítette a versenyzők viselkedése, és összesen 14 pilótát büntettek meg.

Az idei hétvége pedig valószínűleg a második futam rajtjánál történt tömegbaleset miatt lesz emlékezetes, amelyben odaveszett a két Lada, valamint Yvan Muller Citroënje is.

Ennek ellenére nem gondolom, hogy rengeteg izgalmas pillanatot veszít a bajnokság a salzburgi pálya kiesésével. Bár kifejezetten értékelendő, hogy nem egy modern Tilke-dromról van szó, valójában ha nem jött a dráma, általában igen egyhangú versenyeket futott itt a WTCC. Egyetlen igazán jó előzési pont volt, a hátsó hosszú egyenes utáni kanyar, amit azonos képességű autóval viszonylag könnyen le lehetett védekezni. Az autók teljesítménye közti különbségeket viszont mindig erőteljesen kihangsúlyozta ez a helyszín.

Ami miatt hiányozni fog, az a hangulat. Bár sosem adatott meg, hogy a helyszínen kövessem nyomon a hétvégéket, az a TV-n keresztül is átjött, hogy mennyire egyedi, kellemes atmoszférája volt a Salzburgringnek, és ezt szerintem mindenki hiányolni fogja.

A Salzburging számokban:

2012:

Pole: Rob Huff

Első futam: 1. Rob Huff, 2. Yvan Muller, 3. Alain Menu

Második futam: 1. Stefano D'Aste, 2. Rob Huff, 3. Tom Coronel

2013

Pole: Michel Nykjaer (a büntetések miatt)

1. futam: 1. Michel Nykjaer, 2. James Nash, 3. Yvan Muller

2. futam: 1. James Nash, 2. Yvan Muller, 3. Michelisz Norbert

2014

Pole: Yvan Muller

1. futam: 1. Yvan Muller, 2. Tom Coronel, 3.José Maria López

2. futam: 1. José Maria López, 2. Gabriele Tarquini, 3. Tiago Monteiro

Hozzászólások