WTCC - Brutális Citroen henger Marokkóban
Brutális Citroen henger Marokkóban

Brutális Citroen henger Marokkóban

LantiLanti
2014/04/13 22:53

Citroen_marr_1-2-3

Így néhány órával a második marrakeshi futam leintése után egy rövid ideig eltöprengtem azon, mi legyen az versenybeszámoló írás címe, hiszen sok minden történt a két verseny alatt. Michelisz Norbi műszaki hiba miatt kihagyott egy versenyt, a második futam rajtja után pedig eddig sosem látott jelenetek zajlottak a célegyenesben.

A hétvége legfontosabb momentuma azonban mégis a legrosszabb álmaink válóra válása volt: brutálisan nagy a Citroen fölénye a teljes mezőnnyel szemben, miközben a Honda még a Chevrolet-kkal sem tudja felvenni a versenyt.

A hétvége hat dobogós helyéből ötöt a franciák vittek haza, és az a hatodik is kizárólag azért nem lett az övék, mert Tom Coronel összetört autója kikuglizta Yvan Muller C-Elysée-jét a második futam rajtjánál. Hiába vártuk, hogy a mezőnyből indulva elmelegednek a fékeik, még az üzemi hőmérsékletet sem érték el, amikor Sebastien Loeb és José Maria Lopez már az első két helyen járt.

Egy kedves néző fel is vetette, hogy a futam után fékpadra kéne tenni az autókat, hogy lássuk, mekkora a teljesítménybeli különbség. Én 20-30 LE közé teszem, de lehet, van ott több is...

Még egy szó a Citroenről. Itt lehetek kicsit őszintébb, mint adásban: szerintem a második futamban José Maria Lopez meg tudta volna verni Loeb-öt, de a csapatnak fontosabb volt a nagyobb PR hatást generáló sorrend. Az első versenyen a kilencszeres világbajnok szélárnyékból sem tudta őt támadni (talán a fékek miatt is), a másodikon pedig az argentin leggyorsabb köre majdnem hat tizeddel volt jobb, mint Loeb-é.

Lopez a hetedik körben szerezte meg a második helyet, és onnantól kezdve minden körében vagy közel azonos időt futott mint a francia, vagy gyorsabb volt nála. Az utolsó kettőben viszont látványosan visszavett, és csak ott közel két és fél másodpercet kapott. Persze az vesse rájuk az első követ, aki a Citroen csapatfőnökeként ebben a helyzetben nem így döntött volna.

Kiderült tehát, hogy a franciák nem csak egy körön, de versenytávon is magasan a többiek fölött állnak, és bár más pályákon ez a különbség változhat, belátható időn belül valószínűleg senki sem tudja majd velük érdemben felvenni a versenyt.

Monteio_qp_marr

Michelisz Norbival és a Zengő Motorsporttal később majd részletesen is foglalkozom, róluk most csak annyit, hogy hálás vagyok az égnek, hogy Norbi nem volt ott a pálya bal oldalán, amikor Mehdi Bennani keresztbe forgatta Coronelt...

Helyette inkább a Hondáról írnék kicsit. Az elmúlt másfél évben igyekeztem mindig megvédeni a JAS Motorsportot, amit szerintem sokszor túl hamar, és igazságtalanul bántottak a magyar szurkolók. Most viszont már én is kimondom, ezt kicsit félregombolták Arlunóban.

Az, hogy a Citroen majd' két másodperccel előttük jár, még elfogadható; nagyobb a költségvetés, előnyösebb helyzetből indultak, többet teszteltek. Ám arra, hogy a Chevrolet, amelyet szeptemberben kezdtek el építeni, és amelynek fejlesztése kizárólag a tervezőasztal mellett, mindenféle tesztet nélkülözve zajlott, is megveri őket, arra már nincs magyarázat.

Ettől persze még nem kell őket agyonverni, tessék csak szétnézni a Forma-1-ben. Ott is előfordul néha, hogy valaki mellényúl. Ja, hogy ez most nekünk fáj? Ennyire azért ne szűküljünk be szerintem. Adjuk meg nekik az esélyt, hogy kijavítsák, ami félresikerült a télen. A Zengő Motorsportnak attól nem lesz jobb, ha a magyar szurkolók elkezdik gyalázni a Hondát vagy a JAS-t, sőt, csak nagyon-nagyon kellemetlen helyzetbe kerülhetnek.

Morbidelli_marr_qp

Az RML előtt pedig le a világ összes kalapjával, ha ezután nem találnak maguknak gyári partnert 2015-re, akkor nincs igazság a túraautósportban.

A Lada? Velük az történt, amire számítottak. Az autó lassú, viszont megbízhatatlan. Nagyon sajnálom, mert szurkolok nekik, de innen hosszú lesz az út. Viszont Mikhail Kozlovskiy lenyomta két bajnok csapattársát a hétvégén... Ezt ki gondolta volna... :)

Végül a két leginkább vitatott esetről. Adásban is mondtam már, de hátha valaki csak most olvassa, vagy aludt... :) :)

Dusan Borkovic szabálytalanul lökte meg Tiago Monteirot az első futamon, de ami még ennél is aggasztóbb, egyáltalán nem érezte úgy, hogy bármi rosszat tett volna. Arra hivatkozott, hogy előtte a portugál levágta a sikánt, és hogy mindig behúzódott az ő ívére... Miért, egyébként hogy kell védekezni?

A szabály szerint, ha valaki bement melléd a kanyarba, kötelességed helyet hagyni neki. De ha még nincs melletted, akkor nem. Erről ennyit, remélem, amit a szerb mondott, az csak a pillanat hevében jött ki belőle. Tisztelem őt, sőt kedvelem is, jót beszélgettünk Valenciában, de ezt most szerintem nagyon rosszul látta.

Nem mellesleg utólag figyelmeztették is az esetért.

Coronel_qp_marr

A második futam rajtjánál pedig... tartom, amit Lacival adásban mondunk: mindketten hibásak voltak, de Bennani egy kicsit jobban. Persze, érthető, hogy fűtötte a bizonyítási vágy, és nem akarta egy pillanatra sem elvenni, de ez még nem magyarázat arra, ami történt. Ahogy Laci adásban is mondta, attól a pillanattól kezdve, hogy Bennani elkezdte tolni Coronelt, a holland kvázi utas volt, nem tudta teljes mértékben irányítani az autót.

Ha Bennani ott egy pillanatra elemeli, Coronel meglép, és talán még valaki megelőzi volna, de nincs rajtbaleset, és utána nincs büntetés. Talán a dobogóra is felállhatott volna, így pedig ötödik lett. Érzésem szerint a túraautó sportban az különbözteti meg az autóversenyzőt a jó autóversenyzőtől, hogy utóbbi helyesen méri fel az ilyen szituációkat.

Az első marrakeshi futam végeredménye:

Marr_R1A második marrakeshi futam végeredménye:

Marr_R2A következő hét során sok mindenről írok majd még itt a WTCC Blogon. Kedden este Inside, jövő hét végén pedig már Paul Ricard; sűrű hetünk lesz. Jó volt veletek újra :D :D

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások