WTCC - Borkovic: sokat gyorsultunk
Borkovic: sokat gyorsultunk
Fotó: NIS Petrol by Campos Racing

Borkovic: sokat gyorsultunk

LantiLanti
2014/05/15 18:51

Dusan Borkovic egyike azon pilótáknak, akik a szlovákiai hétvégét követően a felvidéki pályán maradtak tesztelni, a szerb pilóta szerdán és csütörtökön nyúzta a Chevrolet Cruze-t a legutóbbi WTCC forduló helyszínén. Borkovic a szezonnyitót megelőzően is mehetett egy keveset az RML által épített autóval, ám az első néhány hétvége tapasztalatait felhasználva most még hatékonyabban dolgozhatott.

A rövid beszámoló szerint a NIS Petrol by Campos Racing pilótája már az első köreivel megjavította a hétvégi időmérőn futott legjobb eredményét, sőt, később használt gumin is gyorsabb volt, mint múlt szombaton. Ennek egyik oka nyilvánvalóan az, hogy sikerült előrelépni az autóval, a másik pedig, hogy a hűvös levegő kedvező hatással volt a motor teljesítményére.

"Elsősorban a közepes és a lassú kanyarokra koncentráltunk a teszt során, és elégedett lehetek, mivel a középső szektorban egy tizeddel sikerült megjavítanom a hétvége legjobb részidejét. Ez az a pályaszakasz, ahol a legtöbb problémám volt, és elsősorban azért maradtunk tesztelni, hogy ezen javítsunk" - mondta Borkovic a teszt után.

A körülmények miatt persze nem lehet direkt módon összehasonlítani a szombaton illetve a most futott köröket, és ezt a szerb pilóta is pontosan tudja. Bizakodással tölti azonban el az is, hogy a teszt során egyre jobban érezte magát a Chevrolet-ben.

"Nem az időeredmény a legfontosabb, hanem, hogy az autó látható fejlődésen ment keresztül. Sokkal jobb éreztem magam a kocsiban, mint korábban, és ezért szeretném megköszönni a NIS Petrol by Campos Racingnek az áldozatos munkát. Bár csak egy tesztről van szó, nekem mégis sokat jelentett" - zárta Borkovic.

A 207 cm magas szerb pilótával kapcsolatos hír még, hogy az FIA engedélyezte a Campos Racing számára az ülés hátrébb helyezését. Borkovic számára az eredetileg homologizáltatott üléspozíció rendkívül kényelmetlen volt, így a spanyol csapat beadott egy kérvényt, hogy 40 cm-el hátrébb helyezhessék.

A Nemzetközi Szövetség azzal a kitétellel engedélyezte a módosítást, hogy továbbra is az eredeti rögzítési pontokat használják, és az ülés egyetlen pontja sem lehet a bukóketrec fő eleme által meghatározott sík mögött.

Hozzászólások