WTCC - Borkovic: próbáltam változni
Borkovic: próbáltam változni
Fotó: WTCC Media

Borkovic: próbáltam változni

LantiLanti
2014/10/26 15:31

Dusan Borkovic történelmi tettet hajtott végre Suzukában, a kosárlabdázó termetű szerb pilóta megszerezte saját és hazája első dobogós helyezését a WTCC-ben. A 30 éves pancsovai versenyző ezúttal higgadt maradt, nem hibázott, és magabiztosan hozta be a Chevrolet-t a második helyre Gabriele Tarquini mögött a második futamon.

Borko valósággal a semmiből robbant be a túraautózás köztudatába. 2013-ig semmilyen komoly nemzetközi eredmény nem állt a neve mellett, elsősorban a szerb bajnokságban, és az Hegyiverseny Európa-bajnokságban nyerte magát halomra.

Tavaly aztán szerencsét próbált az ETCC-ben, és egyből kategória harmadik lett, idén pedig a szerb állam és a NIS Petrol támogatásával bekerült a Campos Racing WTCC-s csapatába, ahol egyből rábíztak egy TC1-es Chevrolet-t. Az első hétvégén úgy tűnt, sikertörténet lehet Borkovic bemutatkozó éve, hiszen a hórihorgas szerb mindjárt hatodik lett élete első WTCC futamán. Utána azonban kezdtek jönni a problémák.

"Nem volt könnyű az idei szezon. Újonc vagyok, így elméletileg folyamatosan fejlődnöm kellett volna az évad során, de Marrakesh után valami miatt gödörbe kerültem, és rengeteg buta hibát követtem el" - mondta Borkovic.

Az Eurosport élő adásában úgy fogalmazott: "túl sok hülyeséget csináltam." Ám levonta a következtetéseket, és úgy döntött változtat a hozzáállásán, inkább az óvatosságot és a kiegyensúlyozottságot helyezi előtérbe.

"Megpróbáltam körültekintőbb lenni az időmérőn. Tudtam, hogy nyomhatnám még jobban is, de inkább egy tiszta körre törekedtem, és hogy egyben hazahozzam az autót."

A dolog bevált, Borkovic-ot ezúttal egyszer sem kellett a sóderágyból kihalászni, a második futamra pedig sikerült megkaparintania a második rajtkockát.

"Az első versenyen először Tiago Monteiro mögött mentem, és éreztem, gyorsabb vagyok nála. Sikerült megelőznöm, majd felzárkóztam Tom Coronel mögé, aki másodpercekkel volt előttem. Ekkor tudtam, megvan a tempóm."

"A második futamon a tapasztalatlanságom miatt csak arra próbáltam összpontosítani, hogy ne kövessek el semmilyen hibát, és a fekete csíkon tartsam az autót. Nem akartam Tarquinit üldözni, tökéletesen elégedett voltam a második hellyel. Egy picit lassabb voltam, mint Michelisz, akivel az elején akadt egy kis koccanásunk, de szimpla versenybaleset volt az egész."

MICHELISZ_BORKOVIC_suzuka

A rendkívül szimpatikus, néha gyermeki Borkovic patakzó könnyek között szállt ki az autóból, és ölelte magához feleségét, Andrijanát, aki minden hétvégén mellette van, és kvázi menedzserként segíti pályafutását. Hamarosan megérkezett Michelisz Norbi is, aki az elsők között gratulált a szerbnek. Volt egy kis kellemes kelet-európai összetartás feelingje a dolognak, a szó legpozitívabb értelmében.

"Az autó tökéletes volt, de a végén már szinte önkívületi állapotban vezettem. Nagyon boldog és hálás vagyok, először is a feleségemnek, aki mindig támogatott. A csapatnak, a hazámnak, a szponzoraimnak, akik hittek bennem. Köszönöm a miniszterelnökünknek és az elnökünknek is, aki felismerte, milyen sokat jelent, hogy a szerb zászló is ott van egy FIA világbajnokságban" - hálálkodott Borkovic.

A szerb később a TouringCarTimes-nak arról is beszélt, hatalmas teher esett le a válláról ezzel a sikerrel, hiszen nem csak Szerbia, de az egész balkáni régió várta tőle a jó eredményt. Borkovic csak a suzukai hétvégén 22 pontot gyűjtött, hárommal többet mint eddig az egész szezon során.

Hozzászólások