WTCC - Egyes autókat már nem lehet tovább könnyíteni, így változtatnak a BoP-szabályokon
Tovább alakít a teljesítmény-kiegyenlítés szabályain a TCR-kategória
Fotó: fiawtcr.com

Egyes autókat már nem lehet tovább könnyíteni, így változtatnak a BoP-szabályokon

LantiLanti
2020/06/20 20:26
Közel két hónap választ még el bennünket a rangosabb TCR-bajnokságok indulásától, de a kategória jogtulajdonosa addig is dolgozok. A WSC nemrég kiadott egy közleményt, melyből kiderül, módosítanak a teljesítmény kiegyenlítésen, hogy még kiegyensúlyozottabb legyen a mezőny.

A változtatás legfontosabb eleme, hogy az összes TCR-autó BoP ballasztját (a WSC által központilag, minden bajnokságra érvényesen kiadott pluszsúly) megemelik 20 kilóval. Az összesét, tehát a relatív különbségek nem változnak.

Ennek oka egyik-másik gyengébb technikánál keresendő. Tavaly év vége felé már voltak olyan autók a mezőnyben (Alfa Romeo Giulietta, Audi RS3 LMS, Cupra TCR, Volkswagen Golf GTi), melyeknek a rendszer 40 kilós súlycsökkentést engedélyezett, ám némelyik géppel fizikailag lehetetlen volt ilyen mértékben lejjebb menni. Hiába kaptak tehát segítséget, nem tudtak 100%-ig élni vele.

A +20 kilóval valójában csak eltolják a BoP működési keretét, de az egymáshoz viszonyított különbségek nem változnak. 

A mezőny elejében lévő autók (Hyundai i30 N, Honda Civic Type-R, Lynk & Co 03) maximális súlya sem fog ettől tovább emelkedni, hiszen ezzel párhuzamosan a korábbi 60 helyett 40 kilóra csökkentik a bajnokságok által egyedileg, a korábbi versenyek eredménye alapján adott kompenzációs súlyt. Bár a közlemény hozzáteszi, ez még változhat a szezon kezdetéig. 

A hivatalos kiadványban kicsit megtévesztően hat, hogy a BoP súlyok határait -10 és +70 kilónál határozzák meg, a korábbi 0 és +60 kg helyett. Őszintén szólva eddig sem nagyon tűnt fel, hogy az alsó határ 0 kg lett volna, hiszen - ahogy említettük - tavaly néhány márka -40 kilóig is eljutott. 

Kérdésünkre azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a +70 kg a BoP súlyok teteje, amennyiben azonban indokoltnak tartják, idén is lesz lehetőség a -10 kilósnál nagyobb súlycsökkentés engedélyezésére. Bár a jelenlegi szabályozás pont azt célozza, hogy erre ne legyen szükség, hiszen nem mindegyik autót lehet a végtelenségig könnyíteni. Hogy akkor miért pont -10 kg-nál határozták meg hivatalosan az alját, az nem tiszta, de nyilván van valami oka. 

A közleménnyel együtt a 20 kilós növeléssel módosított BoP táblázatot is kiadták, ám az Eurosport Hungary úgy tudja, ezek a számok még változhatnak a hivatalos BoP teszt után. Ekkor kerül be a rendszerbe a vadonatúj Cupra León Competición is, mellyel a Zengő Motorsport versenyez idén a WTCR-ben. 

Hozzászólások