WTCC - Boldizs Bence: WTCR és TCR Europe is lehet még ebből
Boldizs Bence: WTCR és TCR Europe is lehet még ebből
Fotó: Zengő Motorsport

Boldizs Bence: WTCR és TCR Europe is lehet még ebből

LantiLanti
2020/05/18 11:32
Elindultunk az országos méretű bezártságból a szabadulás irányába, és ennek egyik legegyértelműbb jele, hogy csütörtökön versenyautók szállták meg a Hungaroringet. Ez még nem a Matrixban megjósolt gépek lázadása volt; pilóták is ültek az autókban, többek között Boldizs Bence.

A korábbi szimulátoros életében először kóstolhatta meg úgy rendesen a TCR-autó ízét; egy teljes napon keresztül tesztelhette a Zengő Motorsport egyik Cupráját. 

A Hankook Racer Cup-ban kétszer is második helyen végző Boldizs tavaly novemberben már ment egy hasonló autóval, ám egy telt házas kolostor össze jóindulatára szükség lenne, hogy azt valódi tesznek nevezhessük. Egyrészt akkor a DSG-váltós változattal ment (most a szekissel), másrészt öt fokban és erős szélben próbált ismerkedni az autóval.

"Az kis túlzással 40-el gurulgatás volt tavaly novemberben. Inkább csak arról szólt, hogy üljek az autóban. Ez a csütörtöki volt az első igazi tesztem, ahol már a WTCR-ben eddig használt Yokohama slick-gumikon mentem" - mondta Boldizs Bence az Eurosport Hungary-nek. 

boldizs-teszt-hungaroring-2020.jpg

A teszten ott volt Zengő Zoli, a teljes mérnökcsapat, azaz Mocsár Dávid, Szőke Tamás és Kerekes Máté, illetve Boldizs Bence mellett a zengő örök ifjak, Tóth Csaba, Horváth Tamás, Gál Szabolcs, és Kismarty-("sosemleszgentlemandriver")-Lechner Gábor is. Bencének tehát bőven volt kísérete az ismerkedésben.

"Nagyon-nagyon jó élmény volt; ez egy brutális autó. Öt évet mentem Suzukival, hegyi futamokon és a gyorsasági OB-n, de ahhoz képest ez hatalmas váltás volt. Egyáltalán nem hasonlít a két autó. Brutális a gyorsulás, meghökkentő a kanyarokban a tapadás a slick-gumiknak köszönhetően, és egészen más a fék."
"Erősebben kell használni, és el kell hinned, hogy 200 környékéről is megáll elég rövid távon. Előzetesen a slick-gumiktól tartottam legjobban, de hamar ráéreztem a tapadásra a kanyarban. A legtovább a fék megszokása tartott."

Bár a Zengő Motorsport több winchesternyi telemtria-adattal rendelkezik a Hungaroringről, Bence elsősorban magára összpontosított. 

"Nem a köridő volt a cél. Az elején Zengő Zoli el is mondta a feladatomat: minél több kilométer tegyek meg az autóval, és minél jobban ismerjem ki a működését. Emiatt nem is másztunk bele mások telemetria-adataiba, inkább csak korábbi fedélzeti felvételeket néztünk, és csak a saját adataimat elemeztem. Kismarty-Lechner Gábor sokat segített az összevetésben."

A köridő mérés azért működött a Cuprákban, és Boldizs Bence 1:54.8 körüli idővel zárta az első tesztjét. Az eltérő napon futott időkkel mindig érdemes óvatosan bánni, de azt a fiatal pilóta sem bírta ki, hogy ne nézzen utána, ezzel mire lett volna jó egy combosabb mezőnyben.

"Este azért végeztem egy kis ellenőrzést, és az jött ki, hogy a tavalyi TCR Europe időmérőn az erős középmezőnyben lettem volna ezzel. Bár nehéz megmondani, hiszen nem tudom, akkor vagy most voltak -e kedvezőbbek a körülmények, ráadásul én most azzal a BoP-vel mentem, amit Tenke Tomi utoljára használt Monzában."

Bence számára nagyon sokat jelentett, hogy egy tapasztalt csapattal dolgozhatott együtt.

"Az elején Zengő Zoli bemutatta nekem a csapattagokat, aztán elmondta, cél a tanulás, és hogy elinduljunk a nulláról. Annyira a nulláról, hogy kezdésként átvettük, mi hol van a kormányon. Mindenki nagyon segítőkész volt, és szerencsére a Zengő Motorsportnál akad bőven tapasztalt szerelő, akik elmondtak egy-két dolgot az elődök hibáiról, amiket jó lenne elkerülni."

Ez a nagy lehetőség kicsit a nosztalgikus érzéseket is kihozta belőle, hiszen eszébe jutott, kik azok, akik nélkül esélye sem lett volna eljutni a szimulátor kormánytól egy TCR-autó ülésébe. 

boldizs-teszt-hungaroring-2020-1.jpg

"Nagyon sokat köszönhetek a szüleimnek, de mellettük György Gábornak és a teljes George Racing Teamnek is. Ha ők nem adnak nekem lehetőséget, hogy az elmúlt négy évben náluk versenyezzek, akkor valószínűleg 2015-ben nem csak elkezdődött, de egyből be is fejeződött volna a pályafutásom."

Boldizs Bence mostani tesztje a tanulást szolgálta, egyelőre nincs kimondva, melyik bajnokságban indulhat, ha végre elkezdődik a szezon.

"Csak a kilométergyűjtés volt a cél, nem konkrétan valamelyik bajnokságra teszteltünk. Ez jól is ment, hiszen nyolc félórás etapot tudtam teljesíteni."
"Szerencsére úgy néz ki, Zolinak komoly tervei vannak velem, de még kivár azzal, hogy melyik sorozatban állunk rajthoz. Egyelőre csak nagyon előzetes naptárak vannak, így nehéz bármit is tervezni vagy kommunikálni. A WTCR és a TCR Europe is a lehetőségek között van, de még nem dőlt el, hol indulunk." 

A Túraautó Világkupa mezőnyében egyelőre még van hely bővel, és ha nem kezdenek el záporozni a nevezések, Zengő Zoli akár egész jó helyzetből tárgyalhat a bajnokság vezetőségével. 

Hozzászólások