WTCC - Biztonsági okból lelombozó fordulat a suzukai WTCR-forduló kapcsán
Biztonsági okból lelombozó fordulat a suzukai WTCR-forduló kapcsán
Fotó: fiawtcr.com

Biztonsági okból lelombozó fordulat a suzukai WTCR-forduló kapcsán

LantiLanti
2019/09/19 11:23

Váratlan és nagyon sok szempontból elszomorító bejelentést tett ma az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa, mely szerint idén ismét a rövidített, Suzuka East pályakonfiguráción rendezik majd a japán fordulót. 

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kimaradnak pálya legendás kanyarjai, a Spoon, a 130R és a sikán is. A mezőny elrajtol, teljesíti az első kanyart és az utána következő "hullámszakaszt", majd a hetes kanyar után jobbra fordul, és visszajut a sikán utáni részen a célegyenesbe.

2011 és 2013 között már rendeztek WTCC futamokatt a Suzuka Easten, és a nézők egyöntetű véleménye szerint rossz döntés volt. Egyrészt, mert pont a legjobb kanyarok maradtak így ki, másrészt, mert a rövidített pályaszakaszon lehetetlen előzni. 

Erről Michelisz Norbi tudna a legtöbbet mesélni, aki 2013-ban négy Chevrolet-t maga mögött tartva nyerte meg itt az első futamot a Honda Civic-kel. 

A váltás nekünk nézőknek komoly veszteség, de természetesen nem a mi bosszantásunkra történt. A háttérben a biztonság, illetve a FIM és az FIA szabályai közti különbségek állnak. A Suzukai versenypályán a motoros szövetség előírásainak megfelelően poliuretánra cserélték a szalagkorlátokat, az FIA viszont autóversenyekhez ezt nem tartja biztonságosnak. 

A közlemény szerint a suzukai pálya sűrű programja miatt nincs rá lehetőség, hogy az 5807 méter hosszú teljes körön lecseréljék, majd a hétvége után visszacseréljék a szalagkorlátokat, így a promóter, az Eurosport Events és az FIA kompromisszumos megoldást keresett. 

Ez végül az lett, hogy a WTCR csak a Suzuka Eastet használja, és ott lecserélik a poliuretán korlátokat, a pálya többi részén viszont nem. A hétvége másik fontos versenyét, a Super Formulát ez a probléma nem érinti, mivel nem tartozik FIA felügyelet alá. 

Az már egy másik kérdés, hogy ez a változtatás hogyan befolyásolja Michelisz Norbi bajnoki esélyeit, de erről később majd őt magát fogjuk megkérdezni. 

FRISSÍTÉS: közben új részleteket tudtunk meg. A WTCR futam előtt két héttel F1-es versenyt rendeznek Suzukában, természetesen fém korlátokkal, ám a kettő között motoros teszt lesz a pályán, és ezért vissza kell tenni a poliuretán elemeket. A WTCR-hétvége után egy héttel pedig a japán Superbike bajnokság érkezik Suzukába, és ők is a FIM szabályok szerint dolgoznak.

Mint megtudtuk, a teljes pálya korlátrendszerének cseréje hét napot vesz igénybe, és a fent említett sűrű program miatt nem megoldható az oda-vissza váltogatás. Ezért megy végül a világkupa csak az East pályarészen. 

Hozzászólások