WTCC - Beváltak a fejlesztések a Hondánál
Beváltak a fejlesztések a Hondánál

Beváltak a fejlesztések a Hondánál

LantiLanti
2013/08/06 10:47

Monteiro_Arg_honda

A szakértők azt jósolták, hogy a széles és gyors Rio Hondo versenypályán előzésekkel teli, izgalmas versenyekre számíthatunk. A feltételezés teljesen helytálló volt, már az első futamon annyi előzést és visszaelőzést láthattunk, hogy ha valaki figyelemmel akarta kísérni a helyezések alakulását, könnyen elveszthette a fonalat.

Mindhárom Honda pontszerző helyen látta meg a kockás zászlót, Gabriele Tarquini küzdelmes verseny után a negyedik helyen ért célba, Michelisz Norbi pedig hetedikként végzett, ráadásul a futam feléig szépen tartotta magát a második helyen.

A nap hőse viszont kétségkívül Tiago Monteiro volt, aki a mezőny legvégéről indult. Úgy tervezte, nagyon vigyáz, hogy a Civic a késő délutáni futamra is versenyképes maradjon, hiszen azt a második sorból kezdheti. Ennek ellenére a hatodik körre már megelőzte a mezőny felét, időközben megfutotta a verseny második leggyorsabb körét, végül a tizedik pozícióban célba érve pontot is szerzett.

„Eltökélt szándékom volt, hogy semmiféle kockázatot ne vállaljak, de az autó annyira kezesen és kiegyensúlyozottan viselkedett, hogy egyre magabiztosabb lettem és többször is biztonságosan tudtam előzni. Hamarosan a pontszerző helyezésekért küzdők táborában találtam magam és még az utolsó kör utolsó kanyarjaiban is azon voltam, hogy minél feljebb kapaszkodjak” – mondta Montero.

Tarquini kicsit csalódott volt, hiszen jól rajtolt és a starttól kezdve szorosan követte Michelisz Norbit.

„Azon voltam, hogy megpróbáljunk ellépni az üldözőbolytól, de nem sikerült. A második körben az egyik kanyarban a pálya külső szélére kényszerültem, ahol annyi por volt, hogy még jobban kisodródtam és hirtelen a nyolcadik helyen találtam magam. Aztán hamar helyrerázódtam, de négy körömbe került, mire ismét támadó pozícióba kerültem. Sikerült a negyedik helyig felzárkózni, azt megtartani viszont igazán küzdelmes volt. Értékes pontokat szereztünk és előreléptem a bajnokság harmadik helyére. Nehéz lesz további pontokat gyűjteni a második versenyen, de megpróbáljuk” – zárta Tarquini

Tarquini_arg_honda_2

“Mindhárom motor hibátlanul működött, a pilótáink pedig jó munkát végeztek – különösen Tiago, aki nagyszerűen versenyzett. Azonnal kielemeztük az adatokat, hogy lássuk, mely téren tudunk egy kis finomhangolással még jobb teljesítményt nyújtani a második versenyen” – mondta Daiszuke Horiucsi, a Honda WTCC programjának projektvezetője.

A második futamon Tarquini hatalmasat rajtolt, a hetedik kockából indulva az első kör végére a negyedik helyig lépett előre. Tiago Monteiro is nagyszerűen élt előkelő rajtpozíciójával, és a verseny korai szakaszában magabiztosan tartotta a második helyet. Michelisz Norbi hatalmas csaták árán szerezte meg az ötödik helyezést.

Az olasz a második körben lesodródott az ívről és a hetedik pozícióig esett vissza, de aztán a rá jellemző, hírhedt szívóssággal kapaszkodott vissza, a hetedik körre egészen a negyedik helyig jutott. A pontversenyben vezető Muller meglökte Monteiro-t, aki egy nagy kitérőre kényszerült a kavicságyban, de elég hamar visszatalált a pályára és megkezdte a felzárkózást. Muller az említett manőverért áthajtásos büntetést kapott, így a második helyet Tarquini örökölte és meg is tartotta azt egészen a célig. Eközben Monteiro több autót is megelőzött, majd szorosan Michelisz Norbi Hondája mögött, a hatodik helyen ért célba.

A verseny utáni sajtótájékoztatón Tarquini a Civicet és a csapat munkáját méltatta.

„Nagyon jó autót kaptam. Változtattunk a futóművön, ami jelentős javulást eredményezett. Az első futam óta eszközölt apróbb módosítások, például a guminyomás kismértékű változtatása is nagyon jól működtek, az autó gyorsabb lett. A második futamon nem is kellett védenem a pozíciómat, megvolt a kellő sebességem” – mondta az olasz pilóta.

2013 wtcc termas de rio hondo argentina

Monteiro vegyes érzelmekkel nyilatkozott. Kedvező rajtpozícióját végül nem tudta dobogós helyezésre váltani, de az autó teljesítménye bizakodásra adhat okot.

„Természetesen csalódott vagyok. Úgy érzem, esélyem lett volna a dobogóra állni, de ha a hétvége egészét nézzük, nincs okunk panaszra. Sok tapasztalatot szereztünk, az autó nagyon kiegyensúlyozottan viselkedett. A tempónk versenyképes volt, miután pozíciókat vesztettem, le tudtam dolgozni a hátrányt. Ez azt jelenti, hogy az autó gyorsult. Azt hiszem, jó hétvégét zártunk” – zárta Monteiro

Daisuke Horiuchi, a Honda WTCC programjának projektvezetője is elégedett a hétvége történéseivel.

„Jó azt látni, hogy beváltak az apróbb módosítások. Ez a finomhangolás segítette hozzá Gabriele-t a második futamon elért jó eredményhez” – mondta Horiuchi úr.

Fotó: WTCC Media

Írta: Major Zoltán

Hozzászólások