WTCC - Bevált a karbon ajtó
Bevált a karbon ajtó

Bevált a karbon ajtó

LantiLanti
2013/05/02 14:02

Coronel_Svk_BMW

Az FIA külön engedélyének köszönhetően a múlt hétvégi szlovákiaringi fordulón a BMW 320 TC-vel versenyző csapatok végre feltehették a korábban megígért karbon ajtókat. A német technikával versenyző istállóknak évek óta gondot jelentett a a minimumsúly elérése, és ez a helyzet idén tovább romlott. A Nemzetközi Szövetség 2013-ra 10 kilóval csökkentette a BMW gyári minimum tömegét, ami így 1150 kiló lett (akárcsak az összes többi autóé).

Csakhogy már a korábbi 1160 kilót is nehezen lehetett elérni, ha pedig a kompenzációs rendszer súlycsökkentést engedélyezett a BMW-knek, akkor végkép bajban voltak a csapatok. A tél során mindent megtettek, hogy faragjanak valamennyit az autó tömegéből, ám ez csak néhány kiló fogyást jelentett.

A most engedélyezett karbonból készült ajtók viszont meghozták az áttörést, hiszen használatukkal több mint 20 kilót dobtak le a BMW-k, ami már érezhető csökkenést jelent. A Szlovákiairingen -20 kilót írt elő a ballasztrendszer, de a mérlegelésen végre mosolygós bmw-seket is lehetett látni.

"Az én autóm 1130 kiló volt. Sokkal élesebbnek éreztem a kocsit, és a gumikkal is kedvezőbben bánt. Ez látszott is a versenyen. Viszont még mindig van kb. 1.4 másodperc lemaradásunk" - mondta Coronel a WorldTouringCarsnak.

A ROAL Motorsportnál tehát sikerült elérni a lehetséges legalacsonyabb minimumsúlyt, ami óriási eredmény, hiszen tavaly alig tudtak 1160 kiló alá menni. De az Engstler Motorsport is jókora fogyást könyvelhetett el.

"Mi is közel jártunk az engedélyezett minimumhoz, az én autóm 1138 kilót nyomott a mérlegelésnél" - mondta Charles Kaki Ng a WTC-nek.

A karbon ajtókkal és a téli motorfejlesztéssel úgy tűnik, a nem kifejezett erőpályákon még lesz mit keresnie a BMW-knek, ám a győzelemhez vagy a dobogóhoz egy kis adag szerencsére is szükségük lesz a csapatoknak.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások