WTCC - Beszélgetés Mullerrel
Beszélgetés Mullerrel

Beszélgetés Mullerrel

LantiLanti
2013/08/07 12:24

Citroen_muller_arc

A hivatalos sajtóhír után a Citroen Racing egy kérdezz-felelek interjút is kiadott, amelyben Yvan Muller beszél az új szerződésről, az első tapasztalatokról, és sok minden másról.

Milyenek voltak az első benyomásaid a Citroen Racingnél?

"Először is nagyon profi a csapat, de ez nem lepett meg azután, hogy láttam, milyen eredményeket értek el a ralisportban. Pályafutásom során olasz, német, spanyol és brit csapatnál is versenyeztem, de már régóta szerettem volna francia emberekkel dolgozni. Ők máshogy gondolkoznak és dolgoznak (ezzel nem azt mondom, hogy jobbak vagy rosszabbak), és nekem is meg kell tanulnom a Citroen Racing munkamódszereit. Furcsa, de vissza kell szoknom, hogy újra az anyanyelvemet fogom használni, mert néha azon kapom magam, hogy nem ugrik be az adott szakkifejezés franciául. Még nagyon friss a dolog, de már most jól érzem magam a Citroennél."

Elképesztő az eredménylistád a WTCC-ben. Mi a sikereid titka?

"Egyszerű: mindig jól kell teljesítened, fontos, hogy minden futamot befejezz, és a lehető legtöbb ponttal távozz. Ez a kategória sokkal összetettebb, mint amilyennek tűnik. Sok nehézséget eredményez például, hogy két futam van egy hétvégén. Aztán ott van a fordított rajtrácsos rendszer. Amikor az üldözőboly végén vagy, tudnod kell, hogyan kerüld el a csapdákat, amelyeket más versenyzők jelentenek, és hogy miként verekedd ki magad a mezőny elejébe. Valószínűleg ezért van az, hogy itt a tapasztalt versenyzők uralják a porondot."

Azért a vezetői képességeknek is nagy szerepe van...

"A legtöbb pályaautóval ellentétben a WTCC-s gépek fronthajtásúak. Ez azt jelenti, hogy az első gumik hamar elkopnak, mivel miközben hajtjuk őket, fordulnak is a kormányzás miatt. A pilótáknak alkalmazkodniuk kell ehhez, és oda kell figyelniük a gumikopásra a futamok során. Úgy gondolom, a 2014-ben érkező új szabályok jelentenek majd némi segítséget ezen a téren."

Citroen_muller_teszt_4

Már volt lehetőséged vezetni a Citroen C-Elysée WTCC-t. Milyen érzés volt?

"Az utóbbi években tapasztaltakhoz képest ez az autó könnyebb, erősebb és aerodinamikai szempontból hatékonyabb. Szélesebbek a gumik, és nagyobbak a fékek is. Összességében minden téren jobb, ez az új generációs autó sokkal gyorsabb lesz, mint a jelenlegi gépek."

Emlékszel még az első találkozásra Sebastien Loebbel?

"Igen, valamikor a kilencvenes évek végén történt, Vosges-ban, egy Andros Trophy versenyen. Egy klubban versenyeztünk, és az elnök lejött, hogy bemutassa az új ifjú csillagot. Nyomon követtem az emelkedését, és csak csodálni tudom mindazt, amit a pályafutása során elért. Kilencszer lett világbajnok! Az már valami! Az én statisztikáim sem rosszak, de meg sem közelítik Seb eredménylistáját."

Ritkán látni két ilyen eredményes pilótát egy csapatban. Hogyan működhet majd ez a kapcsolat?

"Biztos vagyok benne, hogy jól fog működni. Nagyfiúk vagyunk mindketten, egyikünknek sincs már mit bizonyítani, és mindketten tudjuk, hogyan kell egy gyárral együtt dolgozni. A márka mindenek felett, így kell gondolkodni, és én mindig ezt tettem a múltban is. Persze szeretnék én állni a dobogó tetején, de a legfontosabb cél, hogy a csapat nyerjen. A csapattársak közti összetartás a siker egyik legfontosabb előfeltétele."

Fotó: Citroen Media

Írta: Lanti

Hozzászólások