WTCC - Bennani történelmet írt Sanghajban
Bennani történelmet írt Sanghajban
Fotó: WTCC Media

Bennani történelmet írt Sanghajban

LantiLanti
2014/10/14 11:17

Sok szempontból az első volt Mehdi Bennani sanghjai WTCC-s futamgyőzelme, így Ma Qing Hua moszkvai sikere után megint át kellett írni a statisztikás könyveket. A múlt hétvége óta már afrikai győztese is van a Túraautó Világbajnokságnak, mi több a Proteam Racing is megszerezte története első sikerét.

Az előbbi mondatból kiderül, hogy Bennani sem nyert még soha WTCC futamot, az pedig már szinte letörpül az eddig említett mérföldkövek mellett, hogy a Honda is megszerezte első TC1-es győzelmét.

Bennani 2009-ben csatlakozott a Túraautó Világbajnokság mezőnyéhez, hiszen abban a szezonban került be először a naptárba Marrakesh. Ezt megelőzően több bajnokságban is próbálkozott, volt harmadik a Formula-BMW Ázsiában, indult az Euro3000 nevű formaautós sorozatban és a Dubai 24 óráson is, valamint bajnok lett a marokkói túraautó bajnokságban.

Az első évet az Exagon Engineeringnél töltötte, Luc Marchetti csapata egy 2.0 literes benzines SEAT Leónt készített fel számára. Marokkóban mutatkozott be, ahol egyből felhívta magára a figyelmet, hiszen kilencedik lett a második versenyen. Csak tegyük hozzá, abban az évben 13 gyári és még jó néhány erős privát autó alkotta a mezőnyt. Bennani 2010-re Wiechershez igazolt, ahol ötödik lett a Yokohama kupában, majd szerződtette őt a Proteam, amelynek azóta is tagja.

2012-ben állt először a dobogón, miután a hatodik helyről indulva harmadik lett a Hungaroringen a BMW 320TC-vel. Tavaly már háromszor kerültbe a top3-ba, háromszor volt második, de a győzelem valahogy nem akart összejönni, pedig összesen 25 kört tett meg az élen. A marokkóinak kereken 120 versenyt kellett várnia az első sikerre.

Bennani_09_seat

"Ez egy felfoghatatlan nap számomra, szinte el sem hiszem. Elképzelni is nehéz, mi történhet most Marokkóban. A hazám új a motorsportok világában, gyakorlatilag 2009-ben kerültünk fel a térképre, amikor először otthont adhattunk egy WTCC fordulónak. Ez hozta meg számomra is a lehetőséget, hogy vendégversenyzőként kipróbáljam magam."

"Szeretnék köszönetet mondani Őfelségének, a marokkói királynak, aki lehetővé tette, hogy a világ legjobb versenyzői között mehessek. Nagy köszönet a családomnak a támogatásért, valamint a Hondának, a JAS-nak és természetesen Valmiro Presenzininek és a Proteam Racingnek" - lelkendezett Bennani, miután levegőhöz jutott.

A marokkói pilóta ugyanis rettenetesen elfáradt, és az érzelmek is olyan erővel lettek úrrá rajta, hogy egy rövid időre le kellett ülnie a fal mellé, mert megszédült.

Bennani egyébként a 34. futamgyőztes a WTCC történetében, idén pedig már a negyedik, aki első sikerét szerezte. Korábban Sebastien Loeb, Gianni Morbidelli és Ma Qing Hua iratkozott fel az örökranglistára, utóbbi ráadásul szintén történelmet írt, hiszen az első olyan kínai pilóta lett, aki FIA világbajnoki futamon győzött.

Nem csak Bennaninak, de csapatának is ez volt az első győzelem a WTCC-ben. Valmiro Presenzini 1997-ben alapította az istállót, amely először Renault márkakupákban indult. Később beneveztek az ETCC-be, és ott voltak, amikor 2005-ben Marcello Lottiék világbajnokságot faragtak az Eb-ből. A Wiechers Sport idei távolmaradása miatt a Proteam az egyetlen olyan alakulat, amely az első szezon óta folyamatosan tagja a WTCC mezőnyének.

Végül, de nem utolsó sorban, a Honda is véget vetett egy hosszú nyeretlenségi sorozatnak, a japánok majdnem egy éve, a 2013-as sanghaji hétvégén győztek utoljára.

Hozzászólások