WTCC - Bemutatták a Mazda új TCR-versenyautóját
Bemutatták a Mazda új TCR-versenyautóját
Fotó: Mazda Motorsport

Bemutatták a Mazda új TCR-versenyautóját

LantiLanti
2019/10/02 09:29

A túraautós közeg legrosszabbul őrzött titkát mától már a látszat kedvéért sem kell őrizni: hajnalban hivatalosan is bejelentették, hogy a Mazda beszáll a TCR-kategóriába a 3-as modellel. 

Az autót Amerikában fejlesztették, a kaliforniai Irvine-ben található Mazda Design Americában, és elsősorban ott is kívánnak versenyezni vele. A Mazda3 TCR a Michelin Pilot Challenge-ben mutatkozik majd be 2020-ban. 

A fejlesztőmunkában ugyanaz a Long Road Racing cég vett részt, amely korábban a kupás Mazda MX-5-ön is dolgozott. Az autóba a szabályoknak megfelelően egy soros 4 hengeres, 350 LE-s motor, valamint egy hatsebességes, kormány mögül vezérelhető váltó kerül. 

"A TCR kiváló lehetőséget teremt, hogy bemutassuk az új Mazda3-at, és arra is, hogy az ügyfeleink Mazda autóval versenyezhessenek. Az IMSA-ban és az SRO TC bajnokságban elért sikereinket nagyrészt elkötelezett ügyfeleknek köszönhetjük, akik Mazdával akartak versenyezni. Remélem, az generáció Mazda-pilótái is ugyanezt a lehetőséget látják majd a Mazda3 TCR-ben" - fogalmazott Masahiro Moro, a Mazda North American Operations elnök-vezérigazgatója. 
"A Mazda3 mögött kiemelkedő tervezési és mérnöki munka áll, és emiatt remek alap volt az új TCR versenyautóhoz. Régóta vártuk már, hogy visszatérhessünk az IMSA Michelin Pilot Challenge-be, és izgatottan állunk 2020 elé. Komoly sikereket remélünk az IMSA, az SRO TC Americas sorozatban, és világszerte a többi TCR-bajnokságban" - tette hozzá John Doohan, a Mazda Motorsport igazgatója.

A Mazda már az első versenyzőjét is bejelentette, 2020-ban a puerto ricói Bryan Ortiz vezeti az egyik autójukat, aki a Global Mazda MX-5 Cup bajnoka. A 31 éves pilóta tavaly egy TCR Golf GTi-vel versenyzett a Pirelli World Challenge-ben. 

Műszaki adatok:

Motor: Mazda SkyActiv-X i4, 2.0l, egy turbóval.
Teljesítmény: 350LE, 490 Nm, 7000 RPM.
Váltó: SADEV 6 sebességes, szekvenciális (Xtrac rendelhető)
Elektronika: Magnetti Marelli
Adatrögzítő: Motec L180
Gátlók: Bilstein (Öhlins rendelhető)
Fékek: Brembo
Felni: Rays 10" x 18"
Ülés: Sparco
Pedálsor: Tilton, állítható
Kormány: MPi

További képek:

Mazda3TCR_12.jpg

Mazda3TCR_02-1.jpg

Mazda3TCR_01.jpg

Mazda3TCR_08.jpg

Mazda3TCR_07.jpg

Hozzászólások