WTCC - Barth pontokat akar

Barth pontokat akar

LantiLanti
2012/10/13 16:11

Puzsér válaszokat, Fredy Barth pedig pontokat akar. Ilyen világ ez, mindenkinek más kell. De a viccet félretéve, pár napja már megírtuk, hogy a svájci pilóta, aki néhány éve még a SEAT León Európa-kupában kergetőzött Michelisz Norbival, visszatér a WTCC-be az utolsó két fordulóra. Barth a Motorsport-Total újságírójával Stefan Zieglerrel beszélgetett az idei szezonról, a várakozásokról és a jövőről.

Barth két évet töltött a WTCC-ben, az idei szezonról viszont anyagi okok miatt lemaradt. Ennek ellenére nem unatkozott, talált magának elfoglaltságot a világbajnokságon kívül is.

"Egyáltalán nem unatkoztam, nagyon mozgalmas időszak van mögöttem. Igazából abban bíztam, hogy kicsit nyugodtabb lesz ez az év. Elindítottunk egy programot, amelyben a vezetés élményt próbáltuk átadni. A szezon elején még különleges dolog volt autóba ülni a balesetem után (Makaó, 2011). A Spai 24 órásig nem is volt erre nagyon sok lehetőségem, azóta viszont egy héten legalább kétszer versenyautóban találom magam."

A svájci számára nem volt könnyű lemondani a WTCC-s szereplésről, ám a jelenlegi gazdasági helyzetben nem tudta előteremteni az indulás költségeit. Annál nagyobb örömet okozott neki, amikor megtudta, ott lehet az idei sanghaji és a makaói fordulón.

"Hihetetlenül boldog vagyok. Különösen, mert ott lehetek Makaóban, ahol 2011-ben a balesetem volt. Ráadásul előtte Sanghajban is rajthoz állhatok, ami jó felkészülés lehet, hiszen a pályát senki sem ismeri, mivel ezúttal a International Circuit-en lesz a verseny. Ráadásul ez egy olyan pálya, ahol azért nem olyan könnyű hibázni, nem olyan orosz rulett, mint Makaó. Nagyon hálás vagyok a szponzoraimnak, akik lehetővé tették ezt. Egyáltalán nem magától értetődő, hogy egy ilyen csöndes szezon után mellém állnak" - mondta Barth.

Az autó ezúttal is egy SEAT León lesz, bár szerencsére nem az, amivel tavaly ment, hanem az új Oreca-féle motorral szerelt változat. A támogató is változatlan, ezúttal is a SEAT svájci importőre állt Barth mögé.

"Ismét a SEAT Swiss Racing színeiben indulok, mivel a svájci SEAT támogat, annak ellenére, hogy sok más programban is részt vesznek. Az autómba pedig az új gyári SEAT motor kerül majd. Nagy lesz a különbség a tavaly használt SR (SUNRED) motorhoz képest, ezt látom abból, ahogy Tarquini és Dudukalo milyen eredményeket ért el idén."

De milyen eredményekkel lenne elégedett Barth?

"Szeretnék bekerülni a top10-be, azaz jó lenne pontot szerezni Makaón. Ha ebből véletlenül top5 lenne, az hihetetlenül boldoggá tenne. Minden megtörténhet, nehéz előre bármit is mondani; a WTCC mezőny most nagyon szoros. A statisztikák alapján biztosan nagy Chevrolet fölény lesz. Az utcai pályák, mint Makaó, általában fekszenek nekem, már csak az kell, hogy sikeresen át tudjam hangolni magam a GT-ről a túraautóra" - tette hozzá a svájci, aki idén a Spai és a Nürburgringi 24 óráson is elindult, valamit rajthoz állt néhány futamon az ADAC GT Mastersben is.

Ami a hosszabb távú célokat illeti, Barth jövőre nagyon szeretne visszatérni a WTCC-be.

"Ha csak a levegőbe kell beszélni, akkor természetesen akarom a WTCC-t, mellé egy verhetetlen szekeret, jó fizetést és elég nyaralást. :) De a helyzet most nem túl rózsás a motorsportban. Mindenképpen szeretnék a Túraautó Világbajnokságon menni, valószínűleg egy SEAT-tal. Most ezen dolgozunk. Majd meglátjuk, hogy sikerül-e a teljes szezon, vagy csak egy-két futam jön össze" - zárta Barth.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások