WTCC - Bári Gergő: mi is ellenfelek vagyunk a JAS számára
Bári Gergő: mi is ellenfelek vagyunk a JAS számára
Fotó: Kaiser Erika

Bári Gergő: mi is ellenfelek vagyunk a JAS számára

LantiLanti
2014/08/30 14:38

Miért nem segít többet a gyári Honda csapat a Zengő Motorsportnak? Miért nem jönnek minden esetben úgy az információk a JAS-tól, mint ahogy szeretnénk? Miért nem kezelik Michelisz Norbit Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiroval egy szinten Marianiék?

Csak néhány kérdés azok közül, amely szinte valamennyi WTCC hétvége során felmerül. Amióta a Zengő Motorsport összeállt a Hondával, a magyar nézők szinte folyamatosan úgy érzik, a csapat nem kapja meg azt a támogatást, amit a gyári programot irányító JAS előzetesen megígért.

Ez persze ebben a formában nem igaz, bár van benne igazság. A gyári csapatnak szüksége van a Zengő Zoliéhoz hasonló privát partnerekre, hiszen egyelőre kevesebb autót futtat, mint a két rivális márka, így kevesebb forrásból érkeznek az információk. Éppen ezért a JAS Motorsportnak is érdeke, hogy Michelisz Norbiék erősek legyenek. Ám az éremnek van egy másik oldala is, és erről beszélt nemrég a csapat versenymérnöke, Bári Gergő.

"A gyári Honda csapat ugyan segítőkész és támogatja a Zengő Motorsport alakulatát, de azt nem szabad elfelejteni, hogy a két csapat között is verseny zajlik."

"Ha mi jobban megyünk, az nem tetszik a JAS-nak, és ha ők jobban mennek, akkor az nem tetszik nekem. Ez a fajta konkurencia megvan, ami nyilván sok esetben nem segít. De azt is látni kell, hogy nekik az elsődleges mindig a saját problémájuk megoldása" - mondta Gergő a 'molcsapat.hu'-nak.

Az erős Zengő Motorsporthoz fűződő érdek, és a két csapat közti versenyhelyzet kettőssége eredményezi az istállók közt fennálló kicsit furcsa kapcsolatot. A JAS oldaláról ezt legegyszerűbben úgy lehetne megfogalmazni, hogy legyen erős a Zengő, de egy picit mindig gyengébb mint mi. Aki a sport bármilyen formájába belekóstolt már, az tudja, ez teljesen természetes.

MICHELISZ_spa

Ám ezt az egyensúlyt rettentően nehéz fenntartani a gyári csapat részéről. Argentínában például nem sikerült, és Michelisz Norbiék felé billent a libikóka. A JAS autói hiába mentek vadonatúj, elvben kipróbált lengéscsillapítókkal, a fejlesztések nélkül futó zengős Civic jobban muzsikált náluk. Amit azért nem lehetett könnyű feldolgozni.

„Nem lettem volna a helyükben. Nyilván ez nekik kellemetlen. De gratuláltak, kedvesek voltak. Most mi futottunk jobban: Norbinak jobban feküdt a pálya, az erősségeink jobban kijöttek. Még az is lehet, hogy a teszten valamit félrenéztek. Nekünk is volt mély hullámunk, amikor azt gondoltuk, hogy találtunk valamit, és aztán nem sikerült. Ez a versenyzés része" zárta Gergő.

Aki tehát objektíven szeretné figyelni a JAS és a Zengő kapcsolatát, az tartsa mindezt szem előtt. Az olasz csapat sosem fog irgalmas szamaritánusként viseltetni a magyarok iránt, főleg miután tavaly többször is megégették magukat velük. Ez egyfajta tiszteletet is mutat. Igyekezni fognak mindig csak annyit támogatást adni nekik, amennyi fenntartja a két csapat közti érzékeny egyensúlyt, tehát még nem borítja ki a bilit Zengő Zolinál.

Elsősorban a saját sikereikre fognak koncentrálni, ám ezzel a mezőny össze csapata így lenne hasonló helyzetben. Még a Zengő Motorsport is. Ez egy kőkemény láthatatlan kötélhúzás, amiben szintén oda kell tennie magát a csapatnak

Hozzászólások