WTCC - Azonos támogatást kap a Zengő és a Campos
Azonos támogatást kap a Zengő és a Campos
Fotó: fiawtcr.com

Azonos támogatást kap a Zengő és a Campos

LantiLanti
2018/04/01 05:48

Zengő Zoli szájából a holtszezon során többször elhangzott, hogy csapata gyári támogatást kaphat idén a Túraautó Világkupában, ám őszintén szólva nehéz volt meghatározni, ez a gyakorlatban mit jelenthet. Hiszen ahány gyártó van a WTCR-ben, annyiféle lehet az együttműködés mértéke.

A csapatfőnök korábban úgy fogalmazott, két márka is ajánlatot tett nekik, és végül a SEAT lett a befutó (úgy tudjuk, a KIA volt a másik lehetséges partner); a magyar istálló szerda reggel Spanyolországban átvette a két vadonatúj Cupra TCR-t, amelyet Nagy Norbi és Szabó Zsolt vezet majd az idei szezonban.

A barcelonai kollektív teszten aztán Jaime Puig, a SEAT Sport vezetője újabb jó hírrel szolgált: kategorikusan kijelentette, a márka mindkét csapata, azaz a Zengő Motorsport és a spanyol Campos Racing is pontosan ugyanolyan támogatásban részesül majd.

"Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megállapodnunk, hiszen nagyszerű dolgokat értünk el Zengő Zolival az elmúlt években, gondolok itt például a magyar León Kupára. Ráadásul mindig előkerült nála egy-két tehetséges magyar fiatal. A mostaniaknak is egyértelmű a cél, szeretnének gyorsabbak lenni a legelső Zengő-pilótánál, Michelisz Norbinál" - mondta Puig a WTC Blognak.

"Fontos volt, hogy két csapatunk legyen a WTCR-ben, hiszen így gyorsabban haladhatunk majd a versenyhétvégék során. Számunkra a Campos Racing és a Zengő Motorsport teljesen egyenlő, mindkettőt ugyanolyan mértékben támogatjuk. Ha a szezon során az egyik csapat sokkal jobb lenne a másiknál, nekünk az az érdekünk, hogy a másik is fel tudjon zárkózni. Technikai értelemben is ugyanazt kapják, mindkettejüknél lesz egy cuprás mérnök, akihez bármilyen kérdéssel fordulhatnak. De a belső ügyeikbe nem avatkozunk be."

"Anyagi értelemben is próbáljuk támogatni a két csapatunkat, de nem rendelkezünk túl nagy kerettel. Eddig erre nem volt lehetőségünk, de most, hogy véglegesítettük a megállapodást, azon fogunk dolgozni, hogy a SEAT Magyarország is beálljon a projekt mögé."

Jobbra Jaime Puig a barcelonai sajtóeseményen.

Az anyagi támogatásnak viszont rengeteg formája lehet, nem csak arra kell gondolni, hogy negyedévente befut egy kisebb összeg a csapathoz. Adhatnak például kedvezményt az autó vagy az alkatrészek árából, segíthetnek a logisztikában vagy a marketingben. Sőt, az említett cuprás mérnök is "anyagi támogatásnak" minősül, hiszen míg a Honda esetében súlyos pénzeket kellett fizetni a csapatnál dolgozó szakemberért, addig jelen esetben a Cupra állja majd a delegált mérnök fizetését.

Bár a Cupra számára az a legjobb, ha mindkét csapatuk ki tudja hozni magából és az autóból a legjobbat, nem lesz automatikus adatmegosztás a magyar és a spanyol istálló között.

"Ez teljes mértékben a csapatokon múlik, mi biztosan nem osztjuk majd meg velük a másik adatait. Minden információ befut hozzánk is, de nem tesszük elérhetővé, hiszen hiába mennek mindketten Cuprával, a két csapat egymás ellenfele is lesz a pályán. Mindig is ez volt az alap stratégia nálunk. Természetesen, ha a csapatok döntenek így, mi állunk elébe."

Az elmúlt években nem a SEAT volt a legjobb a Volkswagen Csoport márkái közül, ám az idei szezon minden korábbinál fontosabb lehet számukra. Nemrég jelentették be, hogy a Cupra önálló almárkaként fut tovább, az autót is átnevezték SEAT León TCR-ről Cupra TCR-re, és biztosak lehetünk benne, hogy a VW-nek is érdeke egy látványos bemutatkozás, ami erős hírverést jelentene a brand-nek.

A Zengő Motorsport autói Barcelonában még hófehér festéssel mentek, a végső dizájnt csak Marrakeshben kapják meg. A csapat egyelőre nem kívánja nyilvánosságra hozni a színvilágot, de a WTC Blog úgy tudja, marad a megszokott látványos, az átlagostól eltérő dizájn.

Nagy Norbi és Szabó Zsolti a WTCR színpadán.

Hozzászólások