WTCC - Az új első futómű áttörést hozott az Alfa Romeo számára
Az új első futómű áttörést hozott az Alfa Romeo számára
Fotó: fiawtcr.com

Az új első futómű áttörést hozott az Alfa Romeo számára

LantiLanti
2018/12/30 14:36

Sok szempontból igazi különlegesség volt az Team Mulsanne az első WTCR-szezonban. Az Alfa Romeo név alapból rengeteg szívet megmozgat a túraautó rajongók táborában, de ez csak egy indok a sok közül.

Az Giulietta TCR volt az egyetlen olyan autó, amelyet nem egy gyártó sportrészlegén, vagy nem egy autómárka megbízásából építettek. A Romeo Ferraris saját szenvedélyből, üzleti érdekből és minimális segítséggel hozta létre ezt a projektet. 

Azt ott vannak a személyi kérdések. Az év elején egy valódi túraautó legendával, Fabrizio Giovanardival, és egy másik olasz veteránnal, Gianni Morbidellivel csaptak bele a lecsóba. És ha ez még nem lenne elég, a csapatot egy fiatal és csinos nő, Michela Cerruti vezeti. A TCR által vele készített hosszabb interjúból sok érdekesség kiderül, például, hogy minek volt köszönhető az év második felében tapasztalt fellendülés. 

Az autó ránézésre kapásból hátrányból indult, az Alfa Romeo nem állt a projekt mögött, ráadásul a Giulietta a TCR-ben szokásos 2 literes helyett, csak 1.7 literes turbómotorral rendelkezett. Mégsem ez jelentette a problémát. 

"A motorerővel sosem volt gondunk, azt az elektronikával és a turbónyomással simán kompenzálni tudtuk. Alapvetően a kasztni is rendben volt, bár ez nem a legújabb Giulietta karosszéria" - mondta Cerruti.
"A krónikus problémát az első hajtás okozta. Ezzel csak azt követően tudtunk megbirkózni, hogy Vila Realban elkezdtük használni az áttervezett első futóműt."
"Ennek köszönhetően az erőátvitel egyenletesebbé vált az első tengelyen, és így az autó nem nyírja le hamar az első gumikat. Ráadásul szélesebb lett a beállítások spektruma is. Ezzel szinte minden megváltozott, bár a lassú kanyarokból történő kigyorsításban mindig is lesz hátrányunk."

(Utóbbit éreztük is a szezon során, az Alfák inkább azokon a pályákon érezték jól magukat, ahol több a tempós kanyar, lást Szlovákia vagy Suzuka.)

03718007__JL24651.jpg

Na de ácsi! Fejlesztés? A TCR-ben? Nem arról volt szó, hogy két évig befagyasztották a fejlesztést a kategóriában? Mindhárom kérdésre 'igen' a válasz, a Romeo Ferraris mégsem ment szembe a szabályokkal. A szintén Alfa Romeóval versenyző Unicorse csapat vezetője, Borbandi Zsolti tisztázta a dolgot. 

A TCR szabályok az autó bizonyos területein engednek némi szabadságot. Ott van például a gátló; ma már szinte mindenki tudja, hogy a Hyundaihoz háromféle gátlót lehet választani, és erről a csapatok maguk dönthetnek.

Hasonlóan van némi mozgástér a futóműben, például a csonkállvány esetében. Egyrészt lehet használni az utcai változatot, másrészt a csapatok készíthetnek saját gyártású alkatrészt is, azzal a kikötéssel, hogy az eredeti bekötési pontokhoz kell passzolnia. 

Az Alfa Romeo volt az egyetlen autó, amely az év első felében az utcai elemet használta, Vila Realban viszont megérkezett a saját gyártású, és kedvező irányba változtatta az autó viselkedését. 

A Team Mulsanne nem csak az autón, de a pilótafelálláson is variált év közben. Először Morbidelli, majd Giovanardi is távozott, helyükre pedig Kevin Ceccon és Gigi Ferrara érkezett.

"Fabrizio és Gianni két nagy bajnok, ezért sajnálom, hogy nem jöttek össze velük a dolgok. Sok munkát fektettek bele, Fabrizio tényleg mindent beleadott, de mégsem sikerült olyan autót adnunk neki, ami megfelelt volna a vezetési stílusának" - magyarázta Cerruti.
"Kevint még az AutoGP-ből ismertem, ahol együtt versenyeztünk. Mindig is az volt a véleményem, hogy ő egy nagyon gyors pilóta, aki sosem kapta meg igazán a lehetőséget."

03718010_11691.jpg

"A leigazolásával kockáztattunk, mivel semmilyen túraautós tapasztalattal nem rendelkezett. Talán pont azért, mert a háttér szempontjából "szűz" volt, emellett pedig fiatal és elszánt, végül remekül működött a dolog."
"Együtt fejlődtünk, lépésről-lépésre, és nem hátráltatott bennünket semmilyen prekoncepció."

A csapat rövid és hosszabb távú tervekkel is rendelkezik, melyek között továbbra is szerepel az Alfa Romeo hivatalos támogatásának megszerzése. Ezt azonban sajnálatos dolgok hátráltatták idén. 

"Mindenek előtt jövőre szeretnénk még több Giulietta TCR autót eladni. Mostanáig 17-et építettünk, beleszámítva a Team Mulsanne autóit is. Versenyeznek velük Olaszországban, Nagy-Britanniában, Magyarországon, a Benelux bajnokságban, az Egyesült Államokban és Kínában is. De van érdeklődés Ausztráliából és Japánból is, ahol úgy TCR-sorozat indul."

Ha már itt tartunk, egy apró megjegyzés: Ma Qing Hua nemrég futamot nyert egy Alfa Romeo Giuliettával a Kínai TCR-bajnokság idényzáróján, Guangdongban. 

c.jpg Fotó: tcr-series.com

"Kis csapat vagyunk, korlátozott forrásokkal, de az autónk elején egy olyan márka jelvénye található, amely sokak számára vonzó."
"Kapunk valamennyi segítséget az Alfa Romeótól. Kedvezőbb áron vehetjük tőlük az alkatrészeket, és lecsupaszított kasztnikat szállítanak nekünk, így nem nekünk kell leszerelni róluk az utcai elemeket."
"Nem tudom, mit hozhat a jövő. Idén tavasszal érdekes tárgyalásaink voltak, de aztán sajnos elhunyt Sergio Marchionne, és azóta az FIAT Chrysler Csoportnak érthető módon más feladatokkal kell foglalkoznia."

Cerruti még nagyon fiatal (20-22 éves lehet :D :D ), de már a csapat vezetésével és a TCR program irányításával foglalkozik.

"Hiányzik a versenyzés, de nem bántam meg, hogy váltottam. Az csapatvezetői munka valóban összetettebb, jobban igénybe vesz és stresszesebb is. De siker esetén érzett elégedettség leírhatatlan" - zárta Cerruti. 
Hozzászólások