WTCC - Az RML tartja a feszes időtervet
Az RML tartja a feszes időtervet

Az RML tartja a feszes időtervet

LantiLanti
2014/03/12 17:50

Chevrolet_tc1_grafika

Komoly fába vágta a fejszéjét tavaly tavasszal az RML istálló, a WTCC egyik legsikeresebb csapata ezúttal gyári támogatás nélkül épített versenyautót a túraautó világbajnokságba, ráadásul nem hármat, mint a Citroen és a Lada, hanem egyből hatot.

Ray Mallock fiai azonban a profizmusukról ismertek, és ha ők bevállalnak valamit, azt általában teljesítik is. Többek között ennek köszönhetően voltak olyan sikeresek a Chevrolet partnereként, illetve tavaly, amikor már az amerikai márka nélkül kellett boldogulniuk.

És lehet, hogy ezért lesznek idén az elvárhatónál is eredményesebb a TC1-es Cruze-zal. Ron Hartvelt, a brit csapat projektvezetője az Autosportnak beszélt program jelenlegi helyzetéről és a kilátásokról.

"Egyelőre minden rendben halad. Hétfőn jártak nálunk először az FIA képviselői, aztán kedden ismét visszajöttek. Nagyon elégedett vagyok, hogy sikerült tartani a rendkívül feszes időtervet, hiszen már az első pillanattól kezdve tudtuk, nem lesz könnyű dolgunk" - mondta Hartvelt.

RML_chevrolet_14_proto

Az első autók ugyan rendben elkészültek, és dolgoznak a többin is, ám egy eddig ismeretlen problémával mégis szembetalálta magát az RML. Chevrolet gyári csapatként eddig bőven volt idejük tesztelni az autókat, most azonban csak minimális időt tölthetnek a pályán a szezonkezdet előtt.

"A helyzet nem ideális, de előre tudtuk, hogy így lesz, és minden döntésünket ennek szellemében hoztuk meg. Az idő jelentős részét arra fordítottuk, hogy alaposan megtervezzük az autót, és a lehető legjobb minőséget érjük el."

"Sokkal kedvezőbb, ha jó az alap, mint ha egyből arra törekszünk, hogy gyors legyen az autó, és nem lesz elég széles az a tartomány, amiben a beállítások variálhatók. Szerintem jó döntést hoztunk, bár kétségtelenül rejt magában kockázatokat."

Ha minden a tervek szerint alakul, az első Cruze-ok már ott lehetnek a jövőheti valenciai teszten, bár Hartvelt szerint ez még nem 100%-ig biztos, minden attól függ, sikerül-e hatékonyan dolgozni a következő 10 napban.

Az eddigi hírek szerint Hugo Valente és a Campos Racing, valamint Tom Chilton és a ROAL Motorsport állhat rajthoz a spanyolországi kollektív teszten. Az autókat gyártó RML ezúttal nem indít saját csapatot, kizárólag a partnerek kiszolgálására koncentrál.

Fotó: RML Group

Hozzászólások