WTCC - Az első menet

Az első menet

LantiLanti
2012/10/19 07:31

Egy fél órás teszttel kezdetét vette a Túraautó Világbajnokság suzukai hétvégéje. Az első menetnek különös jelentőséget adott, hogy itt mutatkozott be a Honda Civic új versenyautója Tiago Monteiroval a volán mögött. A japánok viszont egyáltalán nem készültek látványos entréevel, követték a maguk szigorúan precíz programját. A Civic egy ideig az első 10 környékén, általában a 11. helyen tartózkodott, végül 9.-két zárta a tesztet.

Michelisz Norbi jól kezdett, egy ideig az Ő nevével indult a táblázat. Aztán a chevysek hátrébb taszigálták, de végig versenyben volt Coronellel a legjobb BMW-s pozícióért. A magyar pilóta végül a 10. helyen zárt, és negyedik lett a Yokohama kupában. Az eredménytől függetlenül azt sosem szabad elfelejteni, hogy a teszten mindig használt gumival mennek Norbiék, és persze a többiek is. Coronelen és Norbin kívül a többi BMW-s nem találta a helyét, Franz Engstler 19., Stefano D'Aste 20., Alberto Cerqui 21. lett.

Nagyjából félidő környékén egyébként félbe kellett szakítani az edzést, mert Gabriele Tarquini kicsúszott a SEAT-tal, és a sóderágyban ragadt a kocsi. Öt perccel a leintés előtt aztán megint jött a piros, ezúttal Alberto Cerqui BMW-je maradt a kavicságyban. Sőt, az edzésnek is piros vetett  véget.

A Chevrolet-k vitték a prímet Muller, Huff, Menu lett a sorrend, de erősnek tűnnek a SEAT-ok is, Tarquini, Pepe Oriola és Alekszej Dudukalo is jól ment. A Chevykhez még annyit, hogy a bamboo-sok is kiválóan szerepeltek, Alex MacDowall befért a top10-ben, a visszatérő Darryl O'Young pedig 11. lett. Hőmérsékleti adataink sajnos nincsenek a tesztről, de a Fordosok kb. ott folytatták, ahol Amerikában abbahagyták, az első tíz közelében, de azon kívül.

Az újoncok és visszatérők közül Yoshimoto 17., Maszaki Kano 22., a látogatóba érkező René Münnich pedig 23. lett. A német ralikrossz pilóta és GT-s csapatfőnök elsőre több mint két másodpercet kapott, és még a szívó 2000-es BMW-vel versenyző Kano is megelőzte. Mondjuk a japán Münnichel ellentétben ismeri az autót és a pályát is.

A suzukai teszt végeredménye:

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások