WTCC - Ausztrál segítséggel juthat el a WTCR-ig a Renault Mégane RS TCR
Ausztrál segítséggel juthat el a WTCR-ig a Renault Mégane RS TCR
Fotó: TCR Australia

Ausztrál segítséggel juthat el a WTCR-ig a Renault Mégane RS TCR

LantiLanti
2019/12/03 13:11

Alapvetően két nagy csoportra oszthatjuk az elmúlt évek során elkészült TCR autókat. Vannak azok, amelyeket egy gyártó versenyrészlege, vagy annak megbízásából egy márka közeli konstruktőr épített, és azok, amelyek teljesen privátban születtek meg.

Érthető okból az utóbbi típusok útja sokszor meglehetősen rögös a csúcs felé, hiszen sokkal nehezebb meggyőzni egy ügyfelet, hogy Kovács Géza egyéni vállalkozó ugyanolyan jó autót kalapált a műhelyben, mint mondjuk az Audi Sport. 

A privát fejlesztésű autókat a szűkös anyagi körülmények is hátráltatják, így az egyik fontos cél a független konstruktőrök számára, hogy pár korai sikerrel felhívják magukra a gyártó figyelmét, és megszerezzék annak támogatását. 

Ezen dolgozik már évek óta az Alfa Romeo Giuliettát gyártó Romeo Ferraris istálló, és voltak hasonló remények a Renault Mégane RS TCR-t elkövető svájci Vukovic Motorsportnál is. Utóbbi csapat viszont most más irányba indulva próbál meg eljutni a Túraautó Világkupáig. 

65317545_503076090230805_6325540813216415744_o.jpg

A Vukovic Motorsport november közepén partneri megállapodást kötött az egyik legerősebb ausztrál versenycsapattal, a Garry Rogers Motorsporttal, akik mérnöki csapatukkal beszállnak a Mégane RS TCR legújabb verziójának fejlesztésébe. 

A GRM még az európai túraautós közösség számára is ismerős név lehet, néhány éve ugyanis ők versenyeztették az ausztrál V8 Supercars bajnokságban a Volvo autóit. Az idei szezon végeztével viszont kiszállnak a legnagyobb ausztrál túraautó sorozatból, hogy kizárólag a TCR-re fordíthassák a figyelmüket. 

Az új Renault Mégane RS TCR-t a francia márka nemrég bemutatott sportos utcai modelljéből, a Mégane Trophy R-ből építik, amely mostanság több fontos helyszínen, például a Nürburgringen és Spaban is megdöntötte az elsőkerekes pályacsúcsot. 

A hivatalos konstruktőr továbbra is a Vukovic Motorsport marad, ám az autó első futóműjének tervezését és fejlesztését a GRM mérnökei végzik Ausztráliában. A Mégane ezen kívül új motort valamint könnyebb karosszériaelemeket is kap. Előbbit már el is kezdték tesztelni egy átmeneti autóban. 

78651302_606789953192751_4479865350329991168_o.jpg

Ám a teljesítménynövelésnél is nagyobb hangsúlyt fektetnek a megbízhatóság javítására, mivel a régebbi modell túl gyakran dobta hanyatt magát idén. És ha készen lesz a Renault Mégane RS Evo, szeretnék majd megmérni a TCR kategória csúcsán, a WTCR-ben is.

"Az első számú feladat, hogy versenyképessé tegyük a csomagot. És ez nem csak a gyorsaságot jelenti, hanem hogy megbízható is legyen az autó" - mondta Barry Rogers, a GRM igazgatója az AutoAction-nek. 
"Ha ez megvan, akkor már egyértelmű, hogy hova szeretnénk eljutni. A TCR csúcsa a WTCR, és biztosak vagyunk benne, hogy együtt elérhető ez a cél. Ha szabadkártyásként eredményesek leszünk, onnantól kezdve ki tudja, mit hozhat a jövő."

A GRM igazgatója szerint a Vukovic Motorsport által épített autó egy jó alap, és tiszteletre méltó, hogy idáig eljutottak vele.

72488073_2397482340300927_1133975390251909120_n.jpg

"Milenko (Vukovic) kiváló munkát végezve jutott el idáig, szinte teljesen egyedül. Boldogok vagyunk, hogy mostantól mi is részesei lehetünk ennek a projektnek. A GRM-nél van néhány egészen kiváló mérnök, és szeretjük az ilyen kihívásokat. A Volvo-programban szerintem megmutattuk, hogy ha ránk bíznak egy feladatot, és kapunk némi szabadságot, akkor szállítjuk az eredményeket."

Rogers ráadásul számíthat a Renault Ausztrália támogatására, és az általa versenyeztetett autók valószínűleg a GRM Team Renault név alatt futnak majd jövőre az ausztrál bajnokságban. A kapcsolat annyira szoros, hogy idén maga Daniel Ricciardo, a Renault F1-es pilótája is vezette néhányszor a TCR autót. 

A fejlesztés tehát közös, az értékesítés és a támogatás feladatait viszont megosztják a partnerek. Európában Vukovicsék, délen pedig a GRM lesz a hivatalos képviselet. Rogers szerint a Renault jövőre már a legerősebb autó lehet Ausztráliában, utána pedig jöhet a Világkupa. 

Hozzászólások