WTCC - Augusztus végén bemutatkozik a Lada Vesta
Augusztus végén bemutatkozik a Lada Vesta
Fotó: AvtoVAZ

Augusztus végén bemutatkozik a Lada Vesta

LantiLanti
2014/07/15 10:50

Úgy tűnik, a vártnál előrehaladottabb állapotban van a Lada új WTCC-s projektje, Bo Andersson, az orosz gyár bő fél éve kinevezett elnöke ugyanis néhány napja egy interjúban elárulta, az augusztus 27-e és szeptember 7-e között zajló Moszkvai Nemzetközi MotorShown bemutatják a 2015-re épített TC1-es Vesta prototípusát.

A Lada rövid kihagyást követően tavaly tért vissza a WTCC-be a Granta modellel, amely azonban sok szempontból alkalmatlan volt versenyautónak. Ez a típus a B-szegmens alatt található, így hosszban, szélességben és tengelytávban is elmaradt a riválisok utcai modelljeitől. Bár a TC1-es szabályok már komolyabb eltéréseket is engedélyeznek a sorozatgyártású típustól, a Lada idén sem tudott versenyképes technikát faragni a Grantából, sőt, rosszabbul állnak mint 2013-ban.

A Lada Sporton belül már régóta tisztában voltak azzal, egy új alapmodellre lenne szükség a versenyképesség eléréséhez, ám az utcai típusok ciklusaihoz is alkalmazkodni kellett. A Lada korábbi B-szegmensbe tartozó autója, a Priora már kifutóban volt, a gyártó viszont egy új típust ígért, amely a márka univerzális B-alvázára épül, és a friss "Lada X-Ray" dizájn irányvonalat veszi át. Mostanra sok minden tisztázódott az autó kapcsán, már tudjuk, hogy Vestának fogják hívni, és 2015 szeptemberében kezdődik a sorozatgyártás.

Ahogy az utcai modell körüli kérdőjelek kiegyenesedtek, eldőlt, hogy 2015-ben a Vesta leváltja a sikertelen Grantát a WTCC-ben, és már el is kezdtek dolgozni az új versenyautó megépítésén.

"Az autósport egy fontos irányvonal az AvtoVAZ számára, hiszen rengeteg olyan rajongónk és vásárlónk van, aki szereti a versenyeket. Mi pedig nyerni akarunk ezeken a sporteseményeken. A Moszkvai MotorShow-n több más érdekesség mellett a közönség láthatja majd a Lada Vesta WTCC-s koncepcióautóját is" - idézi Anderssont az 'Itar-Tass'.

A Lada 2008-ban mutatkozott be a Túraautó Világbajnokságon a 110 névre keresztelt típussal. A halovány eredmények után 2009-ben a már a Priorát vetették be, amivel James Thompson kétszer is hatodik lett Imolában. A szezon zárultával azonban váratlanul kiszálltak a WTCC-ből, hogy aztán 2012-ben újraindítsák a projektet, immár a Granta modellel. Tavaly Thompson rendszeres pontszerző volt a TC2-es típussal, és Moszkvában megjavította a márka addigi legjobb eredményét, amikor az ötödik helyen intették le.

2014-nek komoly várakozásokkal vágtak neki a ladások, hiszen az új, szabadabb műszaki szabályok lehetőséget adtak az utcai változat hátrányainak ellensúlyozására. A TC1-es Granta teljesítménye viszont alulmúlja a tavalyi autóét, túlsúlyos, instabil, és túl nagy légellenállással dolgozik, úgyhogy az orosz csapat megváltásként tekint a típusváltásra.

Hozzászólások