WTCC - Átszervezés a Hondánál
Átszervezés a Hondánál

Átszervezés a Hondánál

LantiLanti
2014/03/31 12:13

Mariani_adamo

A 2014-s WTCC szezon nem csak a versenyzők számára tartogat új kihívásokat, a csapatirányítás terén is komoly változások lesznek idén. Egyrészt, ismét felértékelődik az évközi fejlesztés fontossága, azaz lesznek olyan futamok, amelyre egyes mérnökök nem utazhatnak el, hiszen odahaza a műhelyben lesz dolguk.

Ezen kívül a gyártói versengés felerősödésével intenzívebbé válik a bajnokság - hogy is mondjam - politikai vetülete. A márkák sok pénzt költenek el, szeretnének eredményesek lenni, így előbb vagy utóbb lesznek nézeteltérések, kisebb-nagyobb viták.

A Honda igyekszik felkészülni ezekre az új feladatokra, és a tavalyi év tapasztalatait összegezve némi átszervezés történt a gyári csapat vezetésében. Andrea Adamoval beszélgettem erről. Kezdésként megpróbáltam emlékeztetni őt a tavalyi zűrös suzukai eseményekre, amire egy cinkos mosoly kíséretében csak ennyi választ kaptam:

"Mi, Suzuka? Nem ugrik be semmi. Túl öreg vagyok már, hogy mindenre emlékezzem."

Nyilván a tavaly Japánban történt események is felhívták a csapat figyelmét arra, változtatni kell, jobb munkamegosztásra van szükség a vezetésben.

"Idén több olyan új feladatunk is akad majd, amivel eddig kevesebbet vagy egyáltalán nem kellett foglalkoznunk. Sokkal komolyabb lesz például az évközi fejlesztés. Tavaly tudtuk, hogy jön az új autó, ezért ennek nem volt akkora jelentősége. Keményebb politikai meccsekre is számítani kell a gyártók között. Ezért döntöttünk az átszervezés mellett" - mondta Adamo a WTCC Blognak.

A Honda szerződtette Giancarlo Bruno-t, aki 2012-ben Gabriele Tarquini versenymérnöke volt a Lukoil Racing SEAT csapatnál. Az ő érkezésével jobban megoszlanak majd a feladatok a helyszíni munka során.

"Giancarlo feladata lesz a helyszíni szervezés, ő irányítja majd a versenymérnököket és közvetve a szerelőket. Alessandronak így több ideje marad a külső kapcsolattartásra és a politikai jellegű ügyek intézésére. Én pedig kizárólag a műszaki oldallal foglalkozom majd."

"A legfontosabb változás Giancarlo érkezése mellett, hogy idén jobban elhatárolt és körülírt szerepköre lesz mindenkinek, mint eddig. Nem könnyű például, ha öt perccel a rajtprocedúra előtt még az FIA-val kell egyeztetni, stb-stb. Az ilyen helyzeteket hatékonyabban tudjuk majd megoldani idén" - zárta Adamo.

Fotó: Honda Racing

[ad#2]

Hozzászólások