WTCC - Átalakulhat jövőre a Hyundai felállása a WTCR-ben
Átalakulhat jövőre a Hyundai felállása a WTCR-ben
Fotó: Hyundai Motorsport

Átalakulhat jövőre a Hyundai felállása a WTCR-ben

LantiLanti
2019/10/19 13:28
Bár hivatalosan a Hyundai és partnere, a BRC Racing oldaláról semmilyen információ nem szivárgott ki, egyre több pletykát hallani arról, hogy 2020-ban más felállásban szerepelhet a koreai márka a WTCR-ben. 

2018-ban két egymástól teljesen különálló csapat vitte a Hyundai i30 N TCR autókat a Túraautó Világkupában, kettőt a gyári támogatott BRC, kettőt pedig az Yvan Muller Racing neve mögött megbújó Cyan Racing versenyeztetett.

Idén, követve több más márka, például a Volkswagen vagy a Lynk & Co trendjét, ők is egy csapatba tették mind a négy pilótájukat, tehát az összes Hyundai a BRC-hez került. A legfrissebb pletykák viszont arról szólnak, hogy jövőre visszatérhet a korábbi felállás. 

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport nemrég kinevezett vezetője többször is kritizálta a bajnokságot, amiért szerinte szemet huny afölött, hogy a Lynk & Co burkoltan, de gyakorlatilag egy tisztán gyári csapatot hozott az amúgy ügyfélalapú sorozatba. Az olasz vezető korábban még a teljes távozást is kilátásba helyezte. 

Úgy tudjuk, ettől egyelőre nem kell tartani, ám elképzelhető, hogy 2020-ban már csak két gyári támogatott Hyundai lesz a mezőnyben, a másik kettőt pedig egy független csapat versenyeztetheti. A lehetséges okok között a legtöbben azt említik, hogy a márka nagyon szeretne végre nyerni a WRC-ben, és oda akarnak minél több forrást átcsoportosítani. 

2019WALES_AUS_2839.jpg

A WTCR kicsit ködös világában persze nagyon nehéz megmondani, honnan kezdődik a gyári támogatás, hiszen rettentő vegyes a kép. Ott van a Lynk & Co, amely leginkább tényleg egy klasszikus gyári csapatra hasonlít, aztán a BRC és mondjuk a Sebasiten Loeb Racing, ahol a csapat és a gyártó emberei keverednek. A spektrum másik végén találjuk például az Münnich Motorsportot vagy a PWR-t, ahogy a gyártói jelenlét kimerül a gyári versenyző(k) delegálásával. 

Szóval, ha be is igazolódnak a pletykák, nagyon nehéz megmondani, tényleg teljesen független, vagy csak függetlenebb lesz-e az új alakulat a BRC-hez képest. 

A lehetséges csapatokról egyelőre keveset hallani, ám a Hyundai-jal jó kapcsolatban lévő Target Competition és M1RA valószínűleg alaposan megfontolna egy ilyen opciót. 

A másik fontos kérdés, hogy kik lehetnek jövőre a Hyundai támogatott pilótái. Ezzel kapcsolatban jó hír, hogy Michelisz Norbi maradását szinte mindenki biztosra veszi, inkább az merül fel, hogy mi lesz Gabriele Tarquinivel. Ha az olasz visszavonul, vagy más területen próbál szerencsét (mondjuk az elektromos TCR-ben), akkor sokak szerint Luca Engstler lehetne Norbi csapattársa 2020-ban. 

Mint mindig, most is fontosnak tartom megjegyezni, hogy ezek pusztán a boxutcai pletykák. Amik ugyan ritkán születnek meg csak úgy maguktól, de mégis, a biztos az lesz, ha a Hyundai jelent be valami hasonlót. 

Hozzászólások