WTCC - Még idén visszatérhet egy márka a WTCR-be
Még idén visszatérhet egy márka a WTCR-be
Fotó: fiawtcr.com

Még idén visszatérhet egy márka a WTCR-be

LantiLanti
2020/06/05 12:27
A koronavírus-járvány okozta új piaci helyzetnek, és a csak európai helyszíneket felvonultató módosított naptárnak köszönhetően megnyílt az út a visszatérés, pontosabban a maradás felé az Alfa Romeo Giulietta TCR-t gyártó Romeo Ferraris számára.

Az olasz alakulat tavaly év végén jelentette be, két év után távozik a Túraautó Világkupából. Akkor sokan úgy értelmezték, ennek hátterében az induló elektromos Giulia-projekt áll, ám a független olasz konstruktőr most ezt is tagadta. 

A lombardiai székhelyű (Opera) csapat jelenleg már kifele jön a karanténből, és már nem csak a verseny, de az utcai tuning-részleg is működik, így elkezdhettek gondolkodni a 2020-as versenyprogramon. Ekkor merült fel ismét a WTCR. 

"A legtöbb bajnokságban egy egész sor változás történt. A tavalyi szezon után úgy tűnt, sikerül eladnunk a két Giuliettát, amivel a WTCR-ben versenyeztünk, ám ez végül nem valósult meg, úgyhogy újra a mi tulajdonunkban van. Leültünk, megnéztük a lehetőségeket, és arra jutottunk, miért nem használnánk ki őket?" - mesélte Michela Cerruti a Motorsport.com-nak.

Az ötlet néhány héttel ezelőtt fogalmazódott meg, és bár történt előrelépés, egyelőre inkább egy szándékról van szó, hiszen a jelenlegi helyzetben nem könnyű összerakni egy ilyen projektek. A tisztán európai naptár viszont nagy segítség. 

"Szeretnénk megragadni azt a lehetőséget, amit a csak európai helyszínekből álló WTCR-naptár biztosít számunkra. Ráadásul most először a bajnokság Olaszországba is ellátogat, az új Adria versenypályára. Nagy motivációt ad, ha arra gondolunk, hogy a rajongóink láthatnák a WTCR Giuliettát egy olasz eseményen."

ceccon-alfaromeo-slovakia-2019.jpg

Az akadály még így is a piszkos anyagiak. A Romeo Ferraris mögött nem áll ott a gyártó, így saját maguknak kell előteremteni a költségvetést. A gazdasági visszaesés viszont a szponzoroknak és a fizetős versenyzőknek sem kedvez. 

"Idén alacsonyabbak lesznek a költségek a WTCR-ben, köszönhetően a kevesebb utazásnak és fordulónak. De így is szükségünk van olyan szponzorokra és parterekre, akik vállalják ezt a kalandot."

Bár kell a pénzre, Cerruti leszögezi, nem adják ki akárkinek a csapat autóit. 

"Olyan versenyzőket keresünk, akik gyorsak, és képesek profi hozzáállással dolgozni. A világ tele van olyan profi pilótákkal, akik mögött cégek és szponzorok állnak támogatóként. Már elkezdtük felmérni a terepet, hogy mennyire lehet vonzó az elképzelésünk, de nem könnyű mindent összerakni, főleg egy ilyen történelmi távlatokban nézve is rendkívüli gazdasági helyzetben."
"Nem vesszük biztosra, hogy ott leszünk a pályán, de a szűkös határidők és a bizonytalanságok ellenére is megpróbáljuk. Alapos tervezésre lesz szükség."

Cerruti azt is leszögezte, az elektromos Giulia fejlesztése nincs hatással a TCR-Giulietta programra, a kettőt egymás mellett tervezik működtetni. Sőt, inkább összekapcsolódik a két projekt, hiszen akivel sikerül megállapodniuk az idei szezonra, az lehetőséget kap az eTCR Giulia tesztelésére is. 

Hozzászólások