WTCC - Külön BoP-t kell írni a WTCR-nek, ha meg akarják tartani a gyártókat!
Külön BoP-t kell írni a WTCR-nek, ha meg akarják tartani a gyártókat!
Fotó: fiawtcr.com

Külön BoP-t kell írni a WTCR-nek, ha meg akarják tartani a gyártókat!

LantiLanti
2020/05/07 17:20
A Hyundai Motorsportot irányító Andrea Adamo szerint hosszabb távon rendkívül káros lehet, hogy jelenleg a teljes TCR-kategóriára ugyanaz a teljesítmény kiegyenlítés vonatkozik, ami akár el is űzhet egyes gyártókat a Túraautó Világkupából. 

A TCR-géposztály egyik kezdeti alapvetése volt, hogy minden bajnokságra ugyanaz a BoP táblázat legyen érvényes, ám akkor még nem létezett a WTCR, amely teljesen új szintre, egyes esetekben már a gyári szerepvállalás közelébe emelte az eredetileg ügyfél-versenyzésre kitalált kategóriát. 

Adamo szerint emiatt egyes gyártók számára könnyen hátránnyá válhat a WTCR-ben volt jelenlét. Korábban a Hyundai is fontolóra vette, hogy a Túraautó Világkupa helyett inkább a regionális bajnokságokban induló partnerek között osszák szét a rendelkezésre álló támogatást, ám végül mégis elkötelezték magukat a WTCR mellett. 

A koreaiak motorsport-főnöke viszont továbbra is nagy veszélyt lát a közös BoP-ben, főleg, mert úgy látja, alapvetően a Túraautó Világkupán nyújtott teljesítmény határozza meg a számokat. 

"Nekem az a legnagyobb problémám, hogy a WTCR – melynek BoP-ját a WSC és az FIA közösen határozza meg – van hatással az összes nemzeti és regionális TCR-bajnokság teljesítmény kiegyenlítésére. Pedig nagyon sok különböző hatás alakítja az erőviszonyokat a Túraautó Világkupán" - mondta Adamo az Eurosport Hungary-nek. 

hyundai-wtcr-suzuka.jpg

"Szerintem nincs rendben, hogy ha van egy jó csapatod, vannak jó pilótád, mert meg akarod mutatni, hogy versenyképes autót építettél, akkor emiatt egy ügyfeled mondjuk Litvániában szintén súlyos BoP-t kap. Csak mert ugyanazzal az autóval megy. Ez egy hülyeség, és bár minden fórumon hangoztattam ezt a véleményem, eddig még nem történt semmi." 

Adamo úgy látja, az egyetlen megoldás, ha a Túraautó Világkupát teljesen külön veszik a többi sorozattól a teljesítmény kiegyenlítés kialakításánál. 

"Meggyőződésem, hogy ha továbbra is a WTCR lesz a TCR-kategória zászlóshajója, akkor külön BoP-t kell írni a bajnokság számára."
"Különben fennáll a kockázat, és ez egy nagyon komoly veszély, hogy egyes gyártók inkább kiszállnak a WTCR-ből, mert nem akarják, hogy az ott nyújtott teljesítményük negatívan befolyásolja az ügyfeleik esélyeit."
"Gondolják meg! Ha egy gyártó gyors a WTCR-ben, az rossz hatással lesz az ügyfeleire a BoP-n keresztül. De ha lassú, senki nem fogja megvenni az autóit. Jelenleg ez egy olyan játék, amit akkor tudsz megnyerni, ha nem is játszol."

Nehogy már Jézus is azért halt meg, mert Hyundai és a Lynk & Co túl jó autót épített! | Eurosport

A túraautózás történetének egyik legemlékezetesebb és legszínvonalasabb évét láttuk tavaly a WTCR-ben, és ez akkor is így lett volna, ha Sepangban nem Michelisz Norbi rázza az öklét a trónon ülve. De ő volt ott, és ez nekünk még inkább feledhetetlenné tette 2019-et.

Michelisz Norbi főnöke szerint a regionális TCR-bajnokságok hamar alternatívává válhatnak azon gyártók számára, akik támogatni szeretnék egyes ügyfeleiket. 

"Könnyen lehet, hogy a legjobb döntés távol maradni a WTCR-től, és inkább támogatni a TCR Europe-ot, a TCR Ázsiát, vagy az amerikai meg az ausztrál bajnokságot. Sokkal kevesebb pénzért is meg lehet mutatni az autó képességeit, felpörgetni a regionális és nemzeti piacokat, és így legalább az autó kap egy normális BoP-t, amit valódi ügyfelek teljesítménye határoz meg." 
"Közben nem kell idegeskedni az FIA, a WSC és az Eurosport Events miatt, akik mind egy csomó pénzt akarnak. Egy homologizáció az egyiknek, egy másik a másiknak, az egyik itt kér pénzt, a másik máshol. Sok problémától kímélheti meg magát egy gyártó" - zárta Adamo.
Hozzászólások