WTCC - Adamo: Tarquini volt az első ember, akit felhívtam
Adamo: Tarquini volt az első ember, akit felhívtam
Fotó: fiawtcr.com

Adamo: Tarquini volt az első ember, akit felhívtam

LantiLanti
2018/12/17 10:50

Gabriele Tarquini 56 évesen megnyerte a WTCR Túraautó Világkupát, és ezzel kiérdemelte, hogy felkerüljön a rangos Autosport magazin év végi Top50-es listájára, egészen pontosan az ötvenedik helyre. 

Az olasz veterán mindössze a harmadik, aki 50 év felett ott van a lap által méltatott pilóták között, korábban ez Nigel Mansellnek és a NASCAR-os Mark Martinnak sikerült. 

Az Autosport újságírói szerint önmagában az eredmény is elég lenne ahhoz, hogy Tarquini helyet kapjon az első 50-ben, ám a körülmények ezt még inkább indokolják. A korábbi F1-es pilóta 2017-re nem kapott versenyzői állást, de a formájára az semmilyen hatással nem volt.

Az indoklás kiemeli, hogy a Hyundai kétségkívül a legjobban felkészített autó volt a mezőnyben, ám Tarquininak így is két világbajnok márkatársat, Thed Björköt, valamint Yvan Mullert, illetve egy "nagyon sokra tartott" csapattársat, Michelisz Norbit kellett legyőznie. 

És ha már a Hyundainál tartunk, az Autosport magazin a koreai márka TCR-programjának vezetőjét, Andrea Adamót is megkérdezte, aki elmondta, Tarquinit tárcsázta először, amikor a projekt elindult.

"Amikor 2016-ban megkaptuk a zöld lámpát a Hyundaitól a TCR-autó megépítéséhez, ő volt a legelső ember, akivel felvettem a kapcsolatot. Szerintem ez mindennél többet elmond. Nem akarom megítélni az idén nyújtott teljesítményét, csak annyit mondok, nem lepett meg" - fogalmazott a Hyundai Motorsport Customer Racing vezetője az Autosportnak.
"Nekem az elvégzendő munkára, és nem az emberi kapcsolatokra kell koncentrálnom. Biztosan nem szerződtettem volna, ha nem tudom, hogy képes lesz jó eredményeket elérni. A legnagyobb dicséret, amit Gabrieléről elmondhatok, hogy leigazoltuk, mert tudtuk, hogy jó lesz."

03718011_FF_1533.jpg

Adamo hozzátette, a Hyundai kiváló munkát végzett az i30 TCR-rel, amelyből egy kezes bárányt faragtak.

"Egy nagyon könnyen vezethető autóról van szó, és közben világbajnok pilótákról beszélünk, akik hosszú ideje bajnoki címekért küzdenek. Hogyan tudnám őket összehasonlítani egy szezon alapján? Meg kellett volna lepődnöm Björk és Yvan teljesítményén? Szó sincs róla, hiszen alaposan felkészítettük az autót."
"Akárki ült eddig az i30 TCR-be, mind versenyképes volt vele, és ez szintén megmutatja, Gabriele mennyire jó munkát végzett."
"Persze, mint mindenkinek, neki is voltak jobb és gyengébb periódusai a szezon során, de ami meglepett, hogy minden időmérő és verseny után azt láttam rajta, olyan éhes és összeszedett, mint egy fiatal pilóta."

Nemrég a WTCR-ről rendszeresen tudósító oldalak képviselői is szavaztak, és szerintük Tarquini lett az év versenyzője. A WTC Blog is rá tette voksát, kiemelve, hogy alapesetben a bajnok az év legjobbja, kivéve, ha valaki gyengébb autóval, vagy szerényebb háttérrel ér el kimagasló teljesítményt. Az év első fele alapján nálunk Yann Ehrlacher volt a legkiemelkedőbb, ám ő végül egy balszerencsés szezonzárással csak tizedik lett az összetettben. 

Hozzászólások