WTCC - A WTCR-ben és Thed Björkkel indul az Lynk & Co
A WTCR-ben és Thed Björkkel indul az Lynk & Co

A WTCR-ben és Thed Björkkel indul az Lynk & Co

Lanti ·
2018/10/19 13:24

Ahogy arról korábban először pletykáltunk, majd hivatalosan is beszámoltunk, új túraautó programot indít a Volvo anyacége, a kínai Geely, ám ezúttal nem a svéd, hanem egy egészen új márkával. 

A Lynk & Co egy alig két éves kínai gyártó, melynek célja már nem csak az egyébként is kánaáni haza piac, hanem szerényen az egész világ. A következő években először Európát, majd Amerikát is szeretnék meghódítani. Ehhez pedig tökéletes marketing platformot jelent egy nemzetközi motorsportos projekt. 

A Fuji Speedwayen tartott mai sajtótájékoztató egyik fő attrakciója a Lynk & Co 03-as típus bemutatása mellett a hetekkel ezelőtt már megszellőztetett versenyprogram részleteinek bejelentése volt.

Szörnyű meglepetés nem érte a motorsport rajongókat, az impozáns díszletek előtt álló potentátok ugyanis már az első percekben lelőtték a lényeget: 2019-ben a Lynk & Co gyári támogatott csapatot indít az Oscaro WTCR Túraautó Világkupában, melyet a Volvo Polestarral tavaly világbajnoki címig jutó Cyan Racing felügyel majd. A csapat egyik versenyzője a WTCC 2017-es győztese, Thed Björk lesz.

A japánban tartott sajtótájékoztatón ott volt Michelisz Norbi tavalyi ellenfele, de a nézőtéren feltűnt a Volvo korábbi TC1-es projektjét irányító Alexander Murdzevski-Schedvin is. Kettejük közül viszont csak a pilótát szólították színpadra, aki a délelőtt során elméletileg már kipróbálta a Lynk & Co 03-at, de valószínűleg csak az utcai változatot. 

Dp25iOxWkAAj_l4.jpg

"Ma megszerezhettem az első élményeimet a Lynk & Co 03-mal a versenypályán itt Fujiban, és azt kaptam, amire számítottam. Ez nem egy hagyományos A-kategóriás autó, ez egy szuper, nagy teljesítményű gép. Boldog vagyok, hogy vezethettem. Ez egy remek alap, amiből kiváló versenyautót építhetünk" - mondta Björk.

Érdekesség, hogy a 03 utcai változatának bemutatójára láthatóan nem sajnálta a pénzt a Lynk & Co, a TCR autó viszont csak egy rövid videó erejéig tűnt fel. Egyelőre nincsenek biztos információim, de erős a gyanúm, hogy az első darab még mindig nem készült el 100%-ig. Persze az is lehet, hogy más okok játszanak szerepet, de engem kicsit meglepett, hogy modellek, lézershow és egyéb kellékek közül csak maga a versenyautó hiányzott. 

"Versenycsapatként az a célunk, hogy visszaszerezzük a világbajnoki elsőségünket, és a Lynk & Co-val új utakat fedezzünk fel a teljesítményorientált autógyártás terén. Szeretnénk hasznát venni a versenypályán eltöltött sok ezer körnek, és a sportos autók építése terén szerzett tapasztalatainknak" - fogalmazott Christian Dahl, a Cyan Racing ügyvezetője. 

A TCR versenyautó egy rendkívül sportos, 500 LE-es utcai tesót is kap majd a cégen belül, amelyet hivatalosan Lynk & Co 03 Cyan néven forgalmaznak. 

A Fuji versenypályán tartott bemutató WTCR-es része:

A Lynk & Co Cyan Racing saját bemutatója: 

Hozzászólások