WTCC - A WTCC előszobája
A WTCC előszobája

A WTCC előszobája

LantiLanti
2013/10/18 14:37

ETCC_general

Ha házként próbálnánk ábrázolni, elég furán nézne ki a Forma-1; ki látott már olyan lakást, amely egy jókora nappaliból és vagy 10-15 előszobából áll. A WTCC esetében azért nem ennyire amorf a helyzet, a Túraautó Világbajnokságnak gyakorlatilag soha nem is volt állandó belépő sorozata.

Korábban a SEAT León Európa-kupából érkeztek néhányan (pl. Michelisz Norbi, Wéber Gabi, Oriola, Dudukalo, Barth stb.), tavaly pedig útjára indították az immár többfutamos Túraautó Európa-bajnokságot, ahol a régi WTCC-s versenygépekkel és a kupás SEAT-okkal próbálgathatják magukat a kezdő(bb) túraautósok.

Az első szezont kezdete előtt még nem dőlt el teljesen, hogy előszoba lesz az ETCC-ből. Tavaly télen sokat lehetett arról hallani, hogy Fabrizio Giovanardik és Rickard Rydellek is indulhatnak, akikkel szemben a fiataloknak (vagy túraautózásról lévén szó inkább kezdőknek) nem sok esélyük lett volna. A nagyok végül nem jöttek, és ez nem is feltétlenül baj.

A döcögő első szezon után idénre látszólag kiforrta magát a koncepció. Az S2000-es autók száma 10 környékén volt, hozzájuk csatlakozott kb. ugyanennyi León Supercopa és szintén hasonló számú Super 1600-as (tehát nem 1.6 turbós) méregzsák.

Ficza_ETCC_seat

"Egyértelműen ez volt az ETCC eddigi legjobb éve. Átlag 30 körüli indulóval mentek a versenyeink, a négy bajnoki címet pedig négy különböző márkával - BMW-vel, Forddal, SEAT-tal és Hondával - érték el. Az ETCC továbbra is kiválóan betölti szerepét, mint a WTCC előszobája" - értékelt Marcello Lotti, a WTCC általános igazgatója.

"Az elmúlt években olyan nevek érkeztek innen a világbajnokságra, mint Ryan Sharp, Michel Nykjaer vagy Fernando Monje. A jelenlegi mezőnyből is többen tervezik, hogy a WTCC-ben folytatják, például Petr Fulin, Dusan Borkovic és Nikolai Karamishev, csak hogy néhányat említsek."

"Mögöttük pedig formálódik az új generáció, a Mat'o Homola 19 éves, Jordi Oriola pedig 17."

Bár az idei szezon a szervezők szempontjából kétségtelenül sikeres volt, Lottiék mégis változásokat terveznek, amelyek nem biztos, hogy a csapatok általános helyeslésére tarthatnak számot.

"Az bebizonyosodott, hogy a jelenlegi rendszer jól működik, úgyhogy marad az öt hétvégés naptár, és ebből háromszor a WTCC betétfutama lesz a bajnokság."

"Ugyanakkor azt tervezzük, hogy létrehozunk egy újabb kategóriát a 2013-as, 1.6 turbós WTCC-s autók számára, mivel a Túraautó Világbajnokságon éppen úgy szabályokat vezetünk be. Úgy érzem, ez még inkább megszilárdítaná az ETCC helyzetét mint a WTCC előszobája. Már nem kell sokat várni a döntésre" - zárta Lotti.

Unicorse_alfa_3

A koncepció egyfelől érthető. Az új WTCC-s szabályok miatt kell egy bajnokság, ahol az eddigi 1.6 turbós autókkal indulni lehet. A világbajnokság privát csapatai közül egyre több nyilatkozott úgy, hogy nem szeretne a WTCC "B-osztályában" a 15. helyért harcolni, így számukra ideális menedék lehet az ETCC, amíg lesz elég új fejlesztésű autó a VB-n.

A jelenlegi ETCC-s csapatok viszont nem feltétlenül örülnének egy ilyen döntésnek, hiszen akkor két választásuk maradna. Vagy ők is vesznek 1.6 turbós autót (ami jóval drágább, mint a 2.0 literes), vagy beletörődnek, hogy a 8.-10. hely környékén meccselnek majd ugyanazért a pénzért, amiért eddig az abszolút győzelemért voltak harcban.

Amint láthatjátok, az érmének mindig két oldala van.

Az régi S2000-es (szívó 2.0l) autóval rendelkező magyar csapatok közül az Unicorse egyértelműen azt szeretné, ha egyelőre nem jönnének az 1.6 turbók, jövőre ugyanis indulni szeretnének az Alfa Romeo 156 S2000-el. A Peugeot 407 tulajdonosa viszont még nem döntött, információink szerint náluk az autó eladása is szóba került.

Fotó: ETCC Media, Unicorse

Hozzászólások