WTCC - A Renault tárgyal az RML-el

A Renault tárgyal az RML-el

LantiLanti
2012/11/24 13:36

Nyolc év után gyári partner nélkül maradt a brit RML istálló, amely a WTCC 2005-ös első szezonja óta felügyelte a Chevrolet csapat működését. Ám ahogy korábban is írtunk róla, Ray Mallock elsősorban gyártókkal szeret együtt dolgozni, és már a nyár során utalt rá, hogy keresik az amerikai márka utódját. Arról is beszéltünk már, hogy egy WTCC-be vágyó autógyár számára felbecsülhetetlen kincs lehet az RML, hiszen rendelkeznek a Chevrolet Cruze szellemi tulajdonával, tehát az elmúlt három év világbajnok technikája akár új köntösbe bújtatva folytathatnál diadalmenetét.

A Motorsport-Total értesülései szerint van is olyan márka, amely érdeklődik az RML-lehetőség iránt, mégpedig a Renault. Stefan Ziegler Marcello Lottira, a WTCC vezetőjére hivatkozik, akik Makaón úgy fogalmazott: "már négy-öt hónapja folynak a tárgyalások." Ha visszaszámolunk, ez annyit jelent, hogy kb. azóta, hogy a Chevrolet bejelentette visszalépését.

Hatalmas lehetőség lenne a franciák számára megállapodni a brit istállóval, amely a múltban elsősorban anyagi támogatást kapott a Chevrolet-től, az autót egy az egyben ők fejlesztették, azaz rendelkeznek minden tudással és eszközzel, ami egy világbajnok autó gyártásához kell. Csak az anyagi háttérre lenne szükségük. Egyelőre nem tudni, hogy csak felszínes érdeklődésről vagy komoly tárgyalásokról van szó, és Lotti arról sem beszélt, hogy hol állnak ezek az egyeztetések.

Ha tényleg lesz Renault gyári projekt, az a Citroenéhez hasonlóan 2014-ben indulhat, amikor várhatóan életbe lépnek az egyelőre még körvonalaikban sem ismert új szabályok. Lotti szerint az RML addig sem fog hiányozni a rajtlistákról. "Visszatérnek" - fogalmazott az olasz. Korábbi értesülések szerint a brit csapat egy kétautós privát Chevrolet istálló létrehozásán dolgozik, jelenleg ehhez keresik a támogatókat.

A Renault utoljára a kilencvenes években, még a Supertouring korszakban rendelkezett komoly túraautó programmal a BTCC-ben. A híresen szép Renault Lagunával 1997-ben Alain Menu megszerezte az egyéni és a gyártó bajnoki címet is, ami nem kis teljesítmény volt, hiszen a négy kerék hajtású Audi A4 quattrokat kellet legyőznie egy fronthajtású autóval. A brit gyári Renault istálló mögött 1995 után egyébként a Williams Forma-1-es csapata állt. A Supertouring szabályrendszer megszűnésével a Renault-k eltűntek a nemzetközi porondról, utoljára 2002-ben találkoztunk a francia márkával a BTCC-ben, amikor Rob Collard néhány versenyen rajthoz állt egy Clio 172-vel.

Alain Menu egyébként még a Williams korszak kezdete (1995) előtt is a Renault alkalmazásában állt, összesen  nyolc évet húzott le a franciáknál. A WTCC-ben újra egymásra találhatnak.

A TouringCarTimes értesülései szerint azonban Yvan Muller tűnik esélyesebbnek, ha valósággá válik a pletyka. Képzeljétek csak el, a két francia autóóriás összecsap: az egyik oldalon a Renault és a háromszoros túraautó világbajnok Muller, a másikon a Citroen, és a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb... :)

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: BTCC Media

Hozzászólások