WTCC - A Renault Sport vezetője elmondta a márka álláspontját a TCR kapcsán
A Renault Sport vezetője elmondta a márka álláspontját a TCR kapcsán
Fotó: tcr-series.com

A Renault Sport vezetője elmondta a márka álláspontját a TCR kapcsán

LantiLanti
2019/09/05 11:45

Bár a TCR-kategória már most is nagyon jól áll a résztvevő márkák mennyiségét tekintve, azért sosem rossz, ha újak csatlakoznak a meglévőkhöz. 

A Renault jelenleg fél lábbal már bent van a szobában, hiszen a svájci Vukovic Motorsport az ő engedélyükkel épít TCR versenyautókat a Mégane RS-ből, amelyek többek között az Európa-kupán és Ausztráliában versenyeznek. 

Az engedély viszont nem jelent támogatást, azaz a Renault Sport sem műszaki sem anyagi szempontból nem állt be a projekt mögé, a szükséges forrásokat a Vukovic Motorsportnak kell előteremtenie. A francia márka sportvezetőjét nemrég megkérdezték, mekkora esély van rá, hogy ez változzon.

"Mind minden más gyártó, mi is folyamatosan vizsgáljuk a létező összes bajnokságot, és gondolkodunk a lehetőségeken. A TCR-ben jelenleg egy privát kezdeményezés fut, amit figyelemmel kísérünk, de mi is függünk a márka saját belső politikájától" - igézi Tarik Ait-Saidot, a Renault Sport Racing vezetőjét az Eschappement. 

Szerinte az autóipar átalakulása miatt a motorsportnak is változásokra van szüksége, ha meg akarja győzni a gyárak igazgatótanácsait. 

"Mindenki tudja, hogy a környezetvédelmi és adózási előírások egyre szigorúbbak. Mi is egy olyan fázisban vagyunk, amelyben felülvizsgáljuk az RS modellpalettát. Egy hibrid rendszer kifejlesztése például rendkívül drága, és megvannak a korlátozó következményei a versenypályán is."

S.jpg

"Ami bennünket illet, nekünk most előremutató, de költséghatékony középtávú megoldásokkal kell előállnunk, mint például a 'push to pass' (egy rendszer, ami gombnyomásra megnöveli az autó teljesítményét egy rövid időre). A változás időszakát éljük, és a motorsportnak körültekintőnek kell lennie. Semmi előtt nem zárjuk be végleg az ajtót, de mi is függünk az autóipart érintő nagy átalakulásoktól" - zárta Ait-Said.

Az utóbbi időben valóban látszik, egyre nehezebb az autógyártók vezetőségét meggyőzni, költsenek pénzt a klasszikus, benzinalapú sportra, ám eközben az alternatív hajtású motorsport még ki sem lát a mózeskosárból. Akadnak még olyan gyártók, mint a Lynk & Co, akik most szeretnének betörni a piacra, de a többség mintha kivárásra játszana. 

Az olyan patinás bajnokságok, mint a Formula 1, az Endurance VB vagy a Rali VB még elkarcolgatnak (mindegyik más üzleti modellel), ám a TC1 összeomlása elég egyértelmű jel volt: a túraautózásban a gyártók már csak nagyon minimális összegeket hajlandók elkölteni. 

Erre az átmeneti időszakra jó megoldásnak tűnik az autósport "PPP-konstrukciója", a WTCR, ahol a gyártók és a független csapatok együtt vállalják a terheket, ám ebben a rendszerben az egyensúly megtartása a legnagyobb kihívás. Egyes márkák (Lynk & Co, Hyundai) hajlandóak nagyobb összegeket elverni, mások (VW Csoport) viszont szeretnék alacsonyan tartani a kiadásokat. 

Bárhonnan is nézzük, a motorsport komoly átalakulások előtt áll, és a túraautózás elmúlt éveinek kihívásai is ebbe az áramlatba tartoznak. 

Hozzászólások