WTCC - A partnerek miatt nem indul az RML
A partnerek miatt nem indul az RML

A partnerek miatt nem indul az RML

LantiLanti
2014/03/29 13:23

Valente_chevrolet_Teszt

A WTCC története során idén először nem lesz ott a mezőnyben a bajnokság egyik legeredményesebb csapata, az angol RML. Ray Mallock istállója azonban nem távolodik el a WTCC-től, idén a privát keretek között épített Chevrolet Cruze-ra fókuszálnak, és arra, hogy a lehető legjobban kiszolgálják partnereiket.

A Chevy korábbi gyári csapata hat TC1-es Cruze-t épít a 2014-es szezonra, ám mindegyiket bérbe adja más csapatoknak, így a Ron Hartvelt vezette brigád amolyan "gyártói háttérként" lesz jelen a hétvégéken.

A WTCC Blog olvasói közül többekben is felmerült, nem lenne-e előnyösebb a Chevrolet-program szempontjából, ha a nagy múltú RML is ott lenne a mezőnyben, ám Valenciában megkaptuk a pontos választ, miért vonulnak háttérbe idén.

"Úgy állapodtunk meg privát partnereinkkel, hogy az RML nem indít csapatot velük szemben az idei WTCC szezonban. Természetesen szerettünk volna ott lenni a mezőnyben, de végül így döntöttünk, és nagyon bízunk a Chevrolet-vel versenyző csapatokban" - mondta Ron Hartvelt, az RML projekt menedzsere a WTCC Blognak.

Négyszeres világbajnokként (háromszor a Chevrolet partnereként, tavaly pedig privát színekben) az RML nem csak azért épített autót, hogy feltornásszák a létszámot a TC1-es géposztályban, hanem komoly céljaik vannak 2014-re.

"Mindenképpen versenyeket szeretnénk nyerni idén, és biztosak vagyunk benne, hogy a partnereink képesek lesznek minden kihozni az autóból. Természetesen látjuk, hogy a riválisok is nagyon komolyan veszik az idei évet, úgyhogy biztosan nem lesz könnyű dolgunk. De tapasztalt a csapatunk, és bízunk az autóban, amit építettünk."

Chevrolet_hatso_szarny

A valenciai eredményekből kiindulva nem tűnnek túlzottnak ezek a várakozások, a TC1-es Cruze legelső tesztjén két tizedre megközelítette a gyári Hondákat. Az új autó összességében megbízhatóan ment Spanyolországban, leszámítva egy kisebb problémát a hátsó szárnnyal.

"Volt egy apróbb kis gond a hátsó légterelővel, de semmi komoly. Valenciában találtunk egy átmeneti megoldást, amivel a csapatok körözhettek, a következő héten pedig a mérnökeink véglegesen felszámolják ezt a problémát."

Hat Cruze-zal az RML flottája lesz a legnépesebb az idei mezőnyben, több autót indítanak mint a gyári csapatok. Sokadszor is leírjuk: a brit csapat profizmusát dicséri, hogy végig tartani tudták az ütemtervet, sőt, jobban állnak, mint ígérték.

"Eredetileg azt vállaltunk, hogy Marrakeshre mind a hat autó elkészül, de még ezt is megpróbáltuk felülmúlni. Nagyon jól haladunk a munkákkal, és teljesen biztos vagyok benne, hogy valamennyi autónknak lesz lehetősége legalább egy shakedown tesztre az idénynyitó előtt."

A TC1-es Chevrolet Cruze egyelőre egy átmeneti megoldás az RML számára, egyrészt mivel az amerikai márka két év múlva kivonul Európából, másrészt mivel Ray Mallock csapatának nagyobb ívű tervei vannak a WTCC-ben.

"A csapatunk célja, hogy idővel újra egy gyártó oldalán térjünk vissza a WTCC mezőnybe. Folynak is tárgyalások, illetve rengeteg pletyka látott napvilágot, ám egyelőre inkább erre az autóra szeretnénk koncentrálni" - zárta rövidre a kérdést Hartvelt.

A TC1-es Chevrolet program tehát egyelőre ígéretesnek tűnik, és a sikeres gyári program után ez is kiváló referencia lehet a brit csapat számára, amikor az érdeklőd gyártókkal tárgyalásra kerül a sor.

Néhány részlet a TC1-es Chevyvel kapcsolatban:

A jól bevált RML által épített 1.6 turbós motor, ami idén már nagyobb átmérőjű szűkítőn át kap levegőt.

Chevrolet_motor

A sokak által megcsodált ledes első lámpa.

Chevrolet_lampa

A Hondával és a Citroennel ellentétben az RML Chevy-n a "hagyományosabb" pozícióban, magasabban van a féknyereg.

Chevrolet_fek

És a sokak által kiszúrt, "gyűrött" hatású első kerékjárati ív.

Chevrolet_kerekjarat

Végül pedig egy kis összevágás a helyszínen készített videofelvételekből.

Fotó: WTCC Blog, WTCC Media

[ad#1]

[ad#2]

Hozzászólások