WTCC - A pára győzte le Micheliszt
A pára győzte le Micheliszt

A pára győzte le Micheliszt

LantiLanti
2013/03/24 18:30

FIA WTCC Monza, Italy 23-24 March 2013

Elég furcsa ezt leírni, de a Zengő Motorsport tájékoztatása szerint a bepárásodó szélvédő miatt nem tudott újabb nagyszerű felzárkózást bemutatni Michelisz Norbi a második monzai futamon. Az eső talán még az eddiginél is intenzívebb volt, és bár a futam jól indult a magyar pilóta számára, néhány kör után kénytelen volt kijönni a boxba. Zengő Zoltán úgy tájékoztatott bennünket, hogy bepárásodott a Civic ablaka, és Norbi nem látott semmit. Remélhetőleg hamarosan részleteket is megtudunk az esetről, egyelőre annyit, hogy a kiállás miatt Michelisz végül körhátrányban ért célba.

Az esőnek köszönhetően ismét egy remek futamot hozott össze a mezőny, amelynek főszereplője többek között Yvan Muller, Gabriele Tarquini, Michel Nykjaer de legfőképpen Marc Basseng volt. A GT1-es világbajnok német ismét megmutatta, hogy egyrészt kiváló pilóta, másrészt óriási nyereség a WTCC számára. Az öregecske SEAT-tal szépen tartotta magát az első háromban, az utolsó körökben pedig nagyon agresszíven és látványosan támadta a picit lelassuló Tarquinit.

Basseng_monza_seat

De haladjunk szép sorban. A futamot ismét Yvan Muller nyerte, azaz tavaly után ismét duplázott Monzában. A háromszoros világbajnokon egyáltalán nem látszott, hogy privát csapatban versenyez, egyértelműen ő volt a leggyorsabb a mezőnyben, és a látszólag könnyedén jött előre a kilencedikről az első helyre. A maximális pontszámot söpörte be, és vezeti az összetettet.

Gabriele Tarquini megmutatta, hogy elektronikus szinten mennyire erős a Honda. A japánok olyan vezérlést készítettek a 1.6 turbós motorhoz, amivel Tarquini akkorát rajtolt, mint Michelisz tavaly a Hungaroringen. Persze ehhez az észbontó kezdéshez az olasz bámulatos reflexei is kellettek. A 2009-es világbajnok hamar átvette a vezetést, a végére viszont mintha elfogytak volna a gumik a Civic alatt, és végül Muller valamint Nykjaer is megelőzte.

FIA WTCC Monza, Italy 23-24 March 2013

A dán is jól versenyzett, egy két megcsúszást leszámítva magabiztosan terelgette a Nika-Chevrolet-t (amelyben féltengelyt cseréltek a szünetben), és élete legjobb eredményét elérve lett második Muller mögött. A verseny hőse, Marc Basseng lett a negyedik, Tom Chilton pedig az ötödik helyig jött előre a másik RML Cruze-zal. Monteiro a másik Civic-kel nyolcadik lett (a 13.-ról indulva), Huff pedig a boxutcából indulva ismét pontot szerzett, 10. lett.

Hatalmas elismerés Stefano D'Aste-nek, de különösen csapatának, a PB Racingnek, amely helyrehozta az össze-vissza tört BMW-t, a szmoking-boy pedig pontokat szerzett egy kilencedik hellyel. Összességében viszont kínlódtak a BMW-k, krónikus motorgyengeséggel küzdöttek, és az eső sem kedvezett nekik. A pole-ból induló Darryl O'Young csak 12.-lett éppen Tom Coronel mögött. Jean-Philippe Dayraut ismét remekül ment, megint a pontszerző helyek közelébe került, de végül visszaesett. Innentől azonban szerintem nem lehet kérdés, hogy a mössziőnek itt a helye.

Az esőt kedvelő Tom Boardman ismét nagyon igyekezett, de egy megforgás miatt ezúttal csak 16. lett.

Monza_R2

Kedden este (23:00) Inside WTCC az Eurosporton, két hét múlva pedig folytatás Marrakeshben.

Fotó: WTCC Media, All-Inkl.com

Hozzászólások