WTCC - A Nordschleifén is a Hyundai lehet a legnehezebb autó
A Nordschleifén is a Hyundai lehet a legnehezebb autó
Fotó: fiawtcr.com

A Nordschleifén is a Hyundai lehet a legnehezebb autó

LantiLanti
2019/05/22 12:44

Herr Excelt ismét rászabadítottuk egy nagy kazal számra, amit a zandvoorti WTCR hétvégén termeltek a csapatok, hogy kiderüljön, milyen súlykompenzációra számíthatunk az egy hónap múlva esedékes nürburgringi fordulón.

Ezek az adatok azonban távolról sem hivatalosak, biztosra majd csak az a táblázatot érdemes venni, amit az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa oldalán tesznek közzé, pár nappal a németországi versenyek előtt. Arról nem is beszélve, hogy ha lesz BoP változtatás, az is csak június közepén kerül nyilvánosságra. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

A ballaszt kiosztásnál számításba vett adatok szerint Zandvoortban a Lynk & Co volt a leggyorsabb márka, megelőzve a Volkswagent, a Hyundait és a Cuprát. A Golf GTi lemaradása kicsit több, mint két tized, az i30 N és a Cupra pedig három tizedre van a kínaiaktól. 

A Sebastien Loeb Racingnél nagyon szerethetik a TAG Heuer órákat, mert a versenyeken rendre megfutják a leggyorsabb kört, ami természetesen húzza fel az átlagukat. A Szlovákiaring után amúgy a Golf GTi több mint egy másodpercet gyorsult a referenciaidőhöz képest.

A legnagyobb teljesítmény növekményt természetesen a Lynk & Co produkálta, amely Szlovákiában 1.6 másodpercre volt a Hyundaitól, Zandvoortban pedig már három tizedet adott nekik. Amúgy a felpumpált első kvali nélkül is a Cyan Racing autó lettek volna a leggyorsabbak, ám akkor mindössze századokkal verték volna a Hyundait és a Volkswagent. 

af47fb6c1c0d5950045bee6ab7ba5836.jpg

Erre a gyorsulásra hivatkoztak azok a csapatok és versenyzők, akik szerint a Lynk & Co Szlovákiában tudatosan visszafogta a teljesítményét. A kínai márka mindezt tagadja, mi pedig hamarosan egy külön cikkben foglalkozunk ezzel a témával. 

A két "leglassabb" autó az Alfa Romeo Giulietta, és meglepetésre a tavaly itt remeklő Audi RS3 LMS volt, előbbi 8 tizeddel, utóbbi öttel maradt el a Lynk & Co-tól. 

A jövő felé fordítva orcánkat, a zandvoorti hétvége a következő változásokat eredményezte a háromfordulós összesített átlagokban. A referenciamárka továbbra is a Hyundai, a Lynk & Co lemaradása egy tizeddel csökkent, a Hondáé viszont ugyanennyivel nőtt, így az érdemben nem változó Cuprával együtt már hárman vannak két tizedre Norbiéktól. 

A Volkswagen egy tizedet faragott az összesített lemaradásból (0,4), az Audi és az Alfa Romeo lemaradása pedig egy tizeddel nőtt a Szlovákiaringhez képest (0,3 és 0,4). Egy tized 10 kiló pluszt vagy mínuszt jelent, úgyhogy bár csak a Hyundai és Cupra esetében nem módosul a ballaszt, mindenhol minimális változások várhatóak a Nordschleifén. 

Várhatóan így alakulnak majd a pluszsúlyok a Nordschleifén:

n.jpg

A BoP-vel kiegészített táblázatot egyelőre nem tesszük közzé, mert van rá esély, hogy a Nordschleife előtt még finomít rajta a WSC. 

Hozzászólások