WTCC - A Nordschleifén elvettük a jót, és elvettük a rosszat is
A Nordschleifén elvettük a jót, és elvettük a rosszat is
Fotó: fiawtcr.com

A Nordschleifén elvettük a jót, és elvettük a rosszat is

LantiLanti
2019/06/22 19:26

Sok egyéb feladat miatt csak most van időm írásban reflektálni a Nordschleifén történtekre, így ne klasszikus beszámolóra számítsatok, inkább a főbb események kiemelése következik.

A Nordschleife egy kíméletlen hely, és ezt ezen a hétvégén elég hangsúlyosan sikerült átélnünk.

Talán csak a Hungaroringen elért sikerek mérhetők össze azzal az euforikus élménnyel, amikor láttuk Michelisz Norbit pénteken a Zöld Pokolban győzni. Sőt, mit hogy győzni, dominálni. Tökéletes rajt, remekül összerakott Nordschleife rész, hogy aztán a Döttinger Höhében Esteban Guerrieri még csak álmodni sem merjen arról, hogy belekapaszkodhat az Hyundai i30 N TCR szélárnyékába.

Mestermunka volt, a világ legveszélyesebb, legnehezebb és egyik legszebb versenypályáján. A Nordschleife a pilóták számára kicsit olyan a WTCR-ben, mint Le Mans az Endurance Világbajnokságon. Mindenki hajt a bajnokságra, de a régi Nürburgringen nyerni egy külön történet.

b16a75c4d4cb55c2fa6da0962db76d36.jpg

A futamról igen sokáig emlékezni fogunk még Rob Huff dupla szélárnyékos előzésére, amikor az egymással csatázó Nestor Girolamit és Fred Vervischt lepte meg az egyenesben. Saját elmondása szerint 15 km/h-val nagyobb végsebességre volt képes, mint előtte.

Meg aztán Girolami és Huff meccsére, ahol az oldalszélárnyékot kihasználva hol egyikük, hol másikuk araszolt előrébb egy métert.

R1.jpg

A szombati első futam aztán nekünk leginkább Tassi Attiláról szólt, aki a harmadik helyről indulhatott. A rajtja nem volt rossz, az első kanyar előtt negyedik volt (a pazarul kezdő Vervisch jött be elé), ám külső íven hideg gumikon keresztbe állt alatta az autó, és visszaesett a 7. helyig.

A folytatásban először megelőzte a folyamatosan visszaeső szabadkártyás Antti Burit, majd miután Huff kiesett előle, ötödik lett (sőt, később Gabriele Tarquini büntetése miatt negyedik).

4192b876699f11be510b00f5520221e0.jpg

Michelisz Norbi a hatodik helyről indult, és ő is az első kanyarban bukott pár helyet. Esteban Guerrieri ugyanis a sikánban próbálta elkerülni a találkozást Atika megcsúszó Hondájával, ám helyette Norbi autójába ment bele. A kiesések és visszacsúszások és büntetések miatt a magyar pilóta végül a 7. helyen zárt.

A futamot Johan Kristofferson nyerte, akinek csak az első kanyarban voltak necces pillanatai, onnantól kezdve pedig még Norbinál is dominánsabbnak bizonyult, a pár hete még csak nyűglődő Volkswagennel. A svéd először győzött a WTCR-ben, a Golf pedig szintén először nyert idén. Előbbi nem annyira meglepő, elvégre Svédország tele van ilyen pályákkal, csak azok rövidebbek.

r2.jpg

A harmadik futamon aztán mi magyarok nagyon hamar és fájdalmasan átéltük, hogy a Nordschleifén a pénteki megdicsőülés után milyen gyorsan változhatnak a dolgot.

Mit a Nordschleifén, szegény Michelisz Norbi el sem jutott oda, már az első kanyarban véget ért neki a futam. Pedig a negyedik helyről indulhatott, ráadásul a Gabriele Tarquinivel ütköző Huff nem tudott felállni elé a második rajkockában.

A BRC Racing pilótája a harmadik helyen fordult be az első sikánba, ám az ismét óriásit rajtoló Vervisch Izom Tibornak érezte magát, és borzasztó agresszíven bebújt mellé belülre a sikán kijáratán. Norbi próbált szűken kigyorsítani (ahogy a normál ív vezet), a belga viszont betolta az Audi orrát, és a két autó összement.

484ee7484246647f83c8e9d07c02006a.jpg

Izom Tibornak mázlija volt, ő tovább tudott menni, Norbi első útja viszont a boxba vezetett, és fel is kellett adnia a versenyt. Sajnos az ilyen rajt utáni szitukat a legtöbbször versenybalesetnek minősítik; ezúttal még csak nem is vizsgálták. Kíváncsi leszek, Norbi hogyan elemzi a történteket a kedden várható blogbejegyzésében.

Tassi Atika viszont egy ideig vigaszt jelentett nekünk Norbi kiesése után, a negyedik helyen ment a Hell Energy KCMG Hondával, mindaddig, amíg a motor el nem füstölt a Civic-ben.

A harmadik futam volt a legtovább kiélezett, Guerrieri az első kör végén nagyon szorongatta a pole-ból induló Benjamin Leuchtert. Érzésem szerint az argentin nem tudta időben elengedni az elveszett csontot, még az utolsó két kanyarban is próbált a német mellett maradni. Ezzel viszont eltolta a célegyenesre való kigyorsítást, és Vervisch megelőzte.

795f65deb7f86e27d99157f883e86718.jpg

A verseny kapcsán Nicky Catsburg és Yvan Muller hajmeresztő keringőjét sem fogjuk elfelejteni, aminek a végén furcsamód Kristoffersson autója tört össze. A négyszeres világbajnok kívülről nézve elég veszélyesen zárta le a kaput a holland előtt, aki csak nagy nehezen tudta összeszedni a Hyundait. Lelassult, és mögötte érkező svéd volkswagenes csak a füvön tudta kerülni, amiből óriási korláton csattanás lett. Hála Istennek mindenki megúszta ép bőrrel, a felügyelők pedig még csak nem is vizsgálták az esetet.

A futamot így a Ringmeister, a végén könnyekre fakadó Beni Leuchter nyerte, Guerrieri pedig harmadik lett, miközben közvetlen riválisai (Michelisz, Björk és Girolami) nulláztak.

r3.jpg

A futamok végeztével a felügyelők még kiosztottak pár büntit. Gabriele Tarquini utólagos áthajtásost kapott, amiért összement Huffal a Karouselben. Az olasz így végül 24. lett, Tassi Atika pedig hivatalosan a negyedik helyen zárt. Ma Qing Hua öt másodperces büntit kapott Niel Langeveld meglökéséért, Nicky Catsburgot pedig kizárták, mert az autója túllépte a megengedett maximális turbónyomást.

Az összetett érdekes átalakulásokon esett át. Norbi ugyan megőrizte a pénteken megszerzett második helyet, hátránya viszont így is 14 ponttal nőtt Guerrierihez képest. Egyértelműen az argentin a hétvége nagy nyertese, hiszen Björkkel szemben 43, Girolamival szemben pedig 34 ponttal hizlalta meg az előnyét.

Az összetett állása a bajnokság féltávjánál:

Ossz.jpg

Folytatás június első hétvégéjén Vila Realban.

Hozzászólások