WTCC - A mezőny harmada bojkottal fenyegetőzött Zandvoortban
A mezőny harmada bojkottal fenyegetőzött Zandvoortban
Fotó: fiawtcr.com

A mezőny harmada bojkottal fenyegetőzött Zandvoortban

LantiLanti
2019/05/21 13:15

A TouringCarTimes beszámolója szerint szombaton négy csapat is az első verseny kihagyásával fenyegette meg a TCR-kategória tulajdonosát valamint a WTCR-t, amennyiben az első futam előtt nem állítják vissza a szlovákiai BoP-t. A hírt korábban a helyszínen dolgozó barátunk, Kőváry Anett is megerősítette. 

Mint ismeretes, a Lynk & Co visszakapott 2.5% motorerőt a hollandiai hétvége előtt, és ennek következtében alaposan megruházta a mezőnyt; a leglassabb autójuk is fél másodpercet adott mindenki másnak. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

A kvali után egy azonnali gyors értekezletre hívták össze a világkupa-csapatok vezetőit, amelyen a Cyan Racing nem vett részt. Később erre utalt Yvan Muller 'titkos találkozóként' a verseny utáni interjúban. Ezen a megbeszélésen állítólag négy csapat is bojkottal fenyegetőzött, amennyiben nem hozzák vissza a szlovákiai BoP-t. 

Később kiderült, egy ötödik csapat is fontolgatta ezt a lehetőséget, ami azt jelentette volna, hogy a 26-ból mindössze 16 autó áll rajthoz. Erre végül nem került sor, a WSC technikai osztálya ugyanis még az első futam előtt visszatette az A-oldalt. 

A TCT elmondása szerint a Comtoyou Racing csapatvezetője, Jean-Michel Baert már pénteken, az ominózus időmérő előtt gusztustalannak nevezte a történeteket, csalódottságát fejezte ki, hogy a BoP-t nem átlátható módon alakítják, és végül úgy döntött, nem kíván részt venni a versenyen, ezért hazautazott. 

Egy másik csapat a TouringCarTimes-nak úgy nyilatkozott, az egész a "Citroën-helyzetre" emlékeztet. Az oldal név nélkül idéz is egy megszólalót.

"Ez gyakorlatilag egy gyári csapat. A Geely építi az autókat, de csak egy csapat versenyezhet velük. Senki másnak nem lehet ilyen autója. Nem ugyanaz a helyzet, mint tavaly a Hyundai-jal, hiszen az ő autójuk mindenki számára elérhető volt, más bajnokságokban is. Ez inkább olyan, mint amikor a Citroen megérkezett a WTCC-be egy olyan autóval, aminek a képességeit egyedül ők ismerték" - fogalmazott a forrás a TouringCarTimes-nak. 

A "titkos találkozóra" visszatérve, az bajnokság egyik szervezője elmondta, arra valamennyi csapat hivatalos volt, így a Cyan Racing csapatvezetőjét, Fredrik Wahlént is értesítették róla, ám elismerte, hogy hétvége zsúfolt programja miatt a megbeszélést elég rövid határidővel hirdették ki. 

A Lynk & Co modellje már az év eleje óta sok susmusra ad okot, egyes csapatok szerint ugyanis a kínaiak jócskán átlépték a határt, és az ő rendszerük a világ legergonomikusabb cipőkanalával sem préselhető be az ügyfélversenyzés keretei közé. 

A Cyan Racing egyébként a BoP változtatás ellenére is két kettős győzelemmel utazott haza Zandvoortból, ami jól mutatja, hogy a jó teljesítményük csak részben volt köszönhető a megemelt motorteljesítménynek. 

Hozzászólások