WTCC - A Mazda elárulta, miért halasztják el a TCR-autó bemutatkozását
A Mazda elárulta, miért halasztják el a TCR-autó bemutatkozását
Fotó: Mazda

A Mazda elárulta, miért halasztják el a TCR-autó bemutatkozását

LantiLanti
2020/01/07 10:53

Az eredeti tervek szerint idén debütált volna az amerikai Michelin Pilot Challengben a Mazda ősszel bemutatott TCR-autója, ám még az ünnepek előtt érkezett a bejelentés, hogy egy évvel elhalasztják a színre lépést. 

Akkor még csak annyit lehetett tudni, hogy az autót fejlesztő Long Road Racing csapat váratlanul a megszűnés mellett döntött, most azonban új részleteket árultak el. 

A Mazda motorsport igazgatója egy interjúban kifejtette, váratlan kihívásokkal találták magukat szembe az autó fejlesztése során, és úgy döntöttek, több időt hagynak maguknak, hogy végül egy kiforrott autót adhassanak a leendő ügyfelek kezébe.

"A TCR-autó fejlesztése során előre nem látott komoly kihívásokkal találta magát szembe a tervezőmunkát végző csoport. Át kellett dolgoznunk a futóművet, és késések voltak a hajtáslánc terén is. Mindez visszavetette a program előrehaladását" - mondta Nelson Cosgrove a Sportscar365-nek. 
"A TCR-autó nem egy egyszerű dolog. Egy ilyen kocsit alapos tesztprogramnak kell alávetni; ezt egyszerűen nem lehet megkerülni. Ha ügyfeleknek akarsz valamit eladni, az csak olyan lehet, amivel elégedett és amire büszke vagy. Ezért folytatjuk az autó fejlesztését, és rengeteg tesztet tervezünk a következő évben. Lesz köztük hosszútávú teszt is."

Mazda3TCR_08.jpg

Cosgrove megerősítette, az autó építéséért már nem a Long Road Racing felel, de folynak a tárgyalások az új partnerekkel, amiről később tájékoztatni fogják a nyilvánosságot. Most a legfontosabb, hogy alaposan kiteszteljék a Mazda3 TCR-t.

"Olyan ez, mint egy kis GT3-as autó. Első kerék hajtású, és van benne ABS rendszer. A múltbéli tapasztalatokból tudom, hogy az ilyennel rengeteg munka van. Finomhangolni kell a kipörgésgátlót, és a kormány mögül vezérelt váltót is. Ez mind olyan feladat, amikre komplett tesztnapokat lehet elverni."
"Azt gondolom, az autóhoz kiválasztott alkatrészek és maga a rendszer nagyon rendben van. Csak menni kell vele, és fejleszteni a csomagot."

A Mazda Motorsport vezetője megerősítette, a márka nem épített saját motort az autóhoz, hanem a Volkswagen Motorsporttól vásárolja az EA888 2.0 R4 TSI l4 kódjelű blokkot. Ugyanazt a rendszert, amit a VW Golf GTi-ben, az Audi RS3 LMS-ben és a Cupra TCR-ben használnak. A kategória szabályai ezt lehetővé teszik. 

A halasztás pontos időtartamáról még nem döntöttek. Cosgrove szerint, ha jól haladnak a tesztek, az sem kizárt, hogy a Mazda North America ideiglenes homologizációval és saját finanszírozással beveti az autót a 2020-as szezon végén, valószínűleg a Michelin Pilot Challengben. 

Többször is megpróbáltuk felvenni a kapcsolatot a Mazda NA-vel, hogy megtudjuk, foglalkoztak-e a WTCR-el, de eddig sajnos nem kaptunk választ. 

Hozzászólások