WTCC - A Honda nyilvánosan is beállt Guerrieri mögé
A Honda nyilvánosan is beállt Guerrieri mögé
Fotó: fiawtcr.com

A Honda nyilvánosan is beállt Guerrieri mögé

LantiLanti
2019/07/09 12:16

Vila Realban hivatalosan is Esteban Guerrieri lett a Honda első számú embere a 2019-es bajnoki címért folytatott harcban, és ennek nagyon gyakorlati megnyilvánulásai is vannak. 

A TouringCarTimes beszámolója szerint idén ez volt az első olyan hétvége, amikor a japán márka két csapata, az All-Inkl.com Münnich Motorsport és a Hell Energy KCMG megosztotta egymással adatait. Ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy Tassi Attiláék hirtelen magukra találtak. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

A legtöbb gyártó két külön név alatt, de valójában egy csapatban versenyezteti mind a négy autóját. A Hyundainál a BRC Racing, a Lynk & Co-nál a Cyan Racing, a Volkswagennél a Sebastien Loeb Racing felel programért, de Cupra esetében is van közösködés, hiszen a Comtoyou Racing a PWR-nek is besegít.

Ezzel ellentétben a Honda klasszikus értelemben véve ügyfél alapokon működteti a WTCR-projektet. Információink szerint René Münnich még gyári mérnököt sem kért, csak a két gyári pilótát, Guerrierit és Nestor Girolamit. Ezzel együtt adatmegosztás sem volt a két csapat között, sőt, a két hondás alakulat inkább rivalizált egymással, természetesen ésszerű keretek között.

Ez a helyzet változott meg Vila Realban, és mostantól a másik három Hondának egyértelműen Guerrieri segítése lesz a feladat.

8fbdd00b91c74bef2a6c26bf5f02f185.jpg

"A KCMG és Nestor készen áll rá, hogy beálljon mögém. Jó helyzetben vagyunk, és örülök, hogy Tiago futamot nyert. Nekünk is jó, ha a KCMG versenyképes, mert így több pontot tud rabolni az ellenfelektől, és ez nagy segítség lehet a bajnokság hajrájában" - idézi Guerrierit a TCT. 

A stratégiai döntést Tassi Attila is megerősítette, sőt a magyar pilóta már Vila Realban is kapott utasítást a Hondától.

"A második futamon az volt a feladatom, hogy elengedjem Nestort, és adjak neki egy kicsi előnyt. Ugyanezt játszották a Hyundai-ok szombaton. A 10. helyen mentem, nem volt jelentősége számomra. Inkább vigyázni akartam az autóra a harmadik verseny előtt" - mondta Atika. 
"A jövőben minden azon múlik, hogyan szereplünk az időmérőkön. Utána a Honda mondja meg, kinek mi a feladata."

A Hyundai már jóval korábban, a zandvoorti hétvégén elkezdett Michelisz Norbiért dolgozni; Hollandiában a harmadik futamon Augusto Farfus elengedte a magyar pilótát, aki így hárommal több pontot szerzett. A koreai márka a szombati vila reali versenyen is látványosan Norbit segítette.

Négy hétvégével és 12 futammal a bajnokság vége előtt 24 vagy 25 pont Guerrieri előnye Norbival szemben (attól függően, hogy a Nemzetközi Sportdöntőbíróság helyben hagyja, vagy eltörli Jean-Karl Vernay kizárását). A harmadik helyezett Thed Björk hátránya már 51 pont, így szép lassan kettejük párharcává válik az idei szezon. 

Hozzászólások