WTCC - A kör bezárult Szabó Zsolti pályafutásában
A kör bezárult Szabó Zsolti pályafutásában
Fotó: fiawtcr.com

A kör bezárult Szabó Zsolti pályafutásában

LantiLanti
2019/08/02 11:29

Nem sokkal azt követően, hogy nyilvánosságra került, elválnak Nagy Dani és a M1RA útjai, a TCR Európa-kupán versenyző magyar csapat bejelentette, a WTCC-t és a WTCR-t is megjárt Szabó Zsolti ül majd a Hyundai i30-ba Oscherslebenben. 

Zsoltit már mint zengős pilótát ismerte meg a magyar közönség, ám autós pályafutásának legelső mozzanatai Bári Dávidhoz, a M1RA jelenlegi csapatvezetőjéhez is köthetők.

2015-ban Dávid még a B3 Racingnél dolgozott, akik létrehoztak egy tehetségkutató programot, a legjobbak pedig a Csuti Laciék által szervezett RCM Cup-ban kaptak lehetőséget. Zsolti itt igen figyelemreméltó teljesítményt nyújtott, a következő szezont viszont mégsem egy Suzukiban kezdte, hiszen érkezett egy lehetőség a Zengő Motorsporttól a SEAT Eurocup-ban. 

„Zsoltival van egy befejezetlen történetünk. 2015-ben szerepet vállaltam egy tehetségkutató szervezésében, amely során elvittük a jelentkezőket a Fit4Race-be, és Suzukival is összemértük őket a Hungaroringen. Zsolti jól teljesített, ott tűnt fel először valódi versenyautóban” - meséli Bári Dávid. 
„Online versenyeken ment a válogató, de hiába nyertem meg az egyik futamot, azt újraindították, és érvénytelenné vált az eredményem. Akkor ki is szálltam volna az egészből, de Dávid felhívott, amit ha nem tesz meg, akkor nem indulok el a tehetségkutatóban, nem ülök be a Suzukiba, és most nem vagyok itt” - teszi hozzá Zsolti. 

Azóta a 23 éves pilóta nyert futamot az ETCC-ben, és szerzett pontot a Túraautó Világbajnokságon, valamint a WTCR-ben is, az elmúlt nyolc hónapban viszont nem ült versenyautóban, így a licenszét is az utolsó pillanatban sikerült kiváltani. 

"Este tízkor tudtam meg, hogy lenne lehetőség autóba ülni a M1RA-nál, és utána nem is bírtam aludni egész éjjel. Amiatt aggódtam, hogyan tudjuk majd ilyen rövid időn belül kiváltani az induláshoz szükséges versenyzői licencemet, ami az utolsó pillanatig kérdéses volt." 
"Örülök, hogy minden akadály elhárult, de semmilyen elvárás nincs a hétvégi eredményekkel kapcsolatban. Oschersleben nekem a csapattal és az autóval való összeszokásról szól majd, a célom pedig a tisztes helytállás.”

Zsolti a nagy visszatérés előtt még tett egy gyors kitérőt Pécsre, ahol Michelisz Norbitól kért tanácsokat.  

„Beszélgettünk vezetéstechnikai dolgokról is, amiket a múltban nem a legjobban csináltam, de most legalább ilyen fontos volt nekem a lelki rész is, hogy miként dolgozzam fel a mostani helyzetet. Több mint nyolc hónapja nem ültem versenyautóban, csak gokartban, ami miatt van bennem drukk, de a Norbiból áradó nyugalom és határozottság sokat segített.”

Közösségi oldalán köszönetet mondott Michelisz Norbinak, illetve Zengő Zolinak és a teljes Zengő Motorsportnak, akik segítették első éveit a motorsport világában.

Zsolti alig két nappal korábban jelentette be, hogy támogatói megállapodást írt alá a Fornetti céggel, így elképzelhető, hogy a M1RA Hyundai festése valamelyest változni fog az eddigiekhez képest Oscherslebenben, bár a csapat és a koreai márka között meglévő szoros kapcsolat miatt a gyári dizájn várhatóan marad. 

Hozzászólások