WTCC - A Hyundai is beszáll az elektromos TCR-be
A Hyundai is beszáll az elektromos TCR-be
Fotó: Hyundai Motorsport

A Hyundai is beszáll az elektromos TCR-be

LantiLanti
2018/11/21 10:38

Nem kizárt, hogy amennyiben a piac fejlődése változatlan irányban halad, néhány év múlva már Michelisz Norbi is egy elektromos túraautóval versenyezhet; a magyar pilóta munkaadója ugyanis nemrég elkötelezte magát a 2020-ban induló elektromos TCR sorozat mellett.

A koreai márka sportos N-vonaláért felelős vezető nemrég egy amerikai lapnak elárulta, a 2019-ben bemutatkozó új Veloster N TCR-be kerül majd bele a kategória által központilag fejlesztett kétmotoros villanyhajtás. 

"Teljes mellszélességgel támogatjuk az ETCR-t, és hamarosan megépítjük a saját autónkat. Megpróbáljuk promóciós tevékenységgel is megtámogatni" - idézi Albert Biermannt az e-racing365.
"Azért jövünk az ETCR-be, mert szeretnénk megmutatni a képességeinket az elektromos autógyártás terén. Mostanában kerülnek piacra azok az elektromos autóink, amelyek a legversenyképesebb áron a legnagyobb hatótávolsággal rendelkeznek. Jó lenne ezt a tudást a pályán is megmutatni."

Bár a Velosterből egyelőre nincs villanyhajtású változat, ez az ETCR szempontjából nem jelent problémát, a bajnokság szabályzatában ugyanis nincs ilyen megkötés. A Hyundai részleteket nem árult el a programról, de az amerikai kollégák úgy tudják, a koreaiak gyári jelenlétet akarnak, bár hosszú távon az ETCR-t is ügyfélalapú kategóriának szánják.

Biermann szerint jó ötlet, hogy a bajnokság nem engedélyezi a gyártóknak a saját hajtáslánc fejlesztését.

"Ha kinyitod ezt a dobozt, ahogy azt más bajnokságok tették... Ahogy azt láthattuk is, az ilyen sorozatok öt, maximum tíz évet élnek meg, aztán megszűnnek. Támogatjuk a megfizethető technológia ötletét, amellyel privát csapatok is versenyezhetnek globális szinten."

A Cupra után a Hyundai a második márka, amely hivatalosan is elkötelezte magát az ETCR mellet. Ezzel szemben az Audi gyakorlatilag elhatárolódott a két év múlva induló elektromos túraautó kategóriától.

A németek customer racing vezetője elmondta, ők az erre szánt költségkeretet a Formula E-ben kívánják felhasználni, ahol engedélyezett a saját hajtás fejlesztése. Chris Reinke leszögezte, az Audi számára ilyen szabadság nélkül nem vonzó platform az ETCR. 

Hozzászólások