WTCC - A Hyundai a sportautó prototípusok felé is terjeszkedhet
A Hyundai a sportautó prototípusok felé is terjeszkedhet
Fotó: fiawtcr.com

A Hyundai a sportautó prototípusok felé is terjeszkedhet

LantiLanti
2018/11/23 11:01

Egyéni és csapatbajnoki cím a WTCR-ben, győzelmek és összetett dobogó a Rali VB-n, épülő úgy TCR autó az amerikai piacnak, és bejelentett elektromos túraautó program... Úgy tűnik, a Hyundai eléggé rákapott az autósportra, és ez még nem minden.

Az új sportos N vonalért felelős vezető nemrég elárulta, a koreai márkát sportautó versenyzés is érdekli, és állítólag akár már 2020-ban megjelenhetnek a rendkívül okosan összerakott és népszerű amerikai DPi kategóriában. 

Sajtóértesülés szerint a Hyundai már meg is kezdte a tárgyalásokat több nagy amerikai versenyistállóval, és egy kétautós gyári alakulatot szeretnének indítani a legendás Daytona 24 órással kezdődő 2020-as IMSA WeatherTech SportsCar Championship-ben (a régi Grand Am és ALMS összevonásából létrehozott amerikai sportautó bajnokság). 

Hivatalos formában ezt természetesen nem erősítették meg, de az érdeklődés megvan.

"Folyamatosan zajlanak megbeszélések. Az N vonal főhadiszállása és rendszere már működik, és van egy motorsport csapatunk is. Sőt, megszülettek az első sikerek a TCR-ben. A motorsport csapatunk folyamatosan elemzi a különböző opciókat, és természetesen a DPi is egy a lehetőségek közül. Döntés viszont még nem született" - idézi Albert Biermannt a Sportscar365.

Az N vonalért felelős vezető viszont hozzátette, ha meg is valósul az amerikai program, egyáltalán nem biztos, hogy a Hyundai neve alatt történik majd, hiszen ez a márka már most is jelentős motorsportos képviselettel rendelkezik. A cikk szerzője szerint elképzelhető, hogy Genesis luxusmárka vagy a KIA neve alatt futhat a DPi autó. 

Biermann ezen kívül elismerte, a Hyundai aktív résztvevője annak az ACO (Le Mans 24 órás szervezője) munkacsoportnak, amely a hidrogén technológiák alkalmazásának keretein dolgozik. A tervek szerint a 2024-es Le Mans 24 óráson már bevezetnék a hidrogén kategóriát. 

A Hyundai viszont az Endurance Világbajnokság és a nemrég bejelentett Hypercar-szabályrendszer iránt egyelőre nem mutat érdeklődést, Biermann szerint ugyanis a "Le Mans-i jegy még mindig túl drága". A 2020/2021-es szezonban bemutatkozó új kategóriában egy kétautós projekt kb. 25 millió euróba fog kerülni, míg a DPi géposztályban ennek a fele is elég. 

Hozzászólások