WTCC - A Honda fontolgatja az új Civic bevetését
A Honda fontolgatja az új Civic bevetését
Fotó: Honda

A Honda fontolgatja az új Civic bevetését

LantiLanti
2015/07/16 16:24

Amióta Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport 2013-ban Hondára váltott, a magyar WTCC rajongókat kiemelten foglalkoztatják a japán márkával kapcsolatos történések.

Ez az érdeklődés még inkább felerősödött azóta, hogy a magyar pilóta igen közeli kapcsolatba került a Honda gyári csapatával, már háromszor tesztelt a hivatalos istállóval (július végén pedig jön a negyedik), és masszívan tartja magát a pletyka, hogy idővel gyári versenyző lehet belőle.

Az elmúlt hetekben-hónapokban felmerült bennetek és bennem is jó néhány kérdés, ezekkel pedig nemrég megkerestem William De Braekeleert, a Honda Motor Europe motorsport főnökét, aki a szigorú titoktartási kötelezettség figyelembevételével igyekezett minél lényegre törőbb válaszokat adni.

Első körben szóba került a gyári csapat jövő évi felállítása, a gyári autók száma, és az, mikor válhat hivatalossá a 2016-as pilótafelállás.

"Most még nehéz megmondani, kik lesznek a Honda 2016-os versenyzői, hiszen sok különböző tényezőt kell figyelembe vennünk a döntés meghozatala előtt. Azt viszont biztosan állíthatom, hogy a bejelentésre legkorábban az idei szezon lezárulta után kerül csak sor. Egyelőre azzal kapcsolatban sem született döntés, hogy pontosan hány gyári Honda Civic-et indítunk 2016-ban" - mondta William de Braekeleer a WTCC Blognak.

Az utóbbi időben heves eszmecserék alakultak ki azzal kapcsolatban, hogy 2013 óta használt "csapott hátú" Civic miért marad el végsebességben a szedán C-Elysée-k, Cruze-ok és Vesták mögött. Egyesek az aerodinamikai szempontból kedvezőtlen kialakítást, mások a motort, megint mások pedig a kettőt együtt teszik felelőssé.

"A 'csapott hátú' kialakítás valóban jelent problémákat, de aerodinamikai szempontból nem ez az egyetlen hátrány a jelenlegi autóval. Gondot jelent, hogy meglehetősen nagy a Civic homlokfelülete, de ezen kívül a kanyarkijáratokon is javulni kéne. Úgyhogy több tényezőből jön össze a lemaradás."

A Hondánál rövid távon is keresik a megoldást, hamarosan egy spanyolországi teszten próbálják majd ki a legújabb fejlesztéseket.

"Több új ötletet is megvizsgálunk július végén a Motorland Aragonon, ahol Michelisz Norbi is jelen lesz. Amennyiben a várt következtetésekre jutunk, a legnagyobb előrelépést hozó területen használjuk majd el az utolsó jókerünket. Mindent megteszünk azért, hogy a japán futamra elkészüljünk vele."

Hosszabb távon viszont talán egy komplett új autó jelenthetne megoldást a Honda harmadik éve tartó gondjaira. Ez már egy igencsak jövőbe mutató terület, de a Honda európai motorsport főnöke nagy vonalakban vázolta a helyzetet. A kérdésünk egész pontosan úgy hangzott: tervezi-e a Honda, hogy szedán kasztnira vált?

"Több lehetőséget is vizsgálunk jelen pillanatban, és ezek közül egy az új négyajtós Civic bevetése" - zárta De Braekeleer.

Arra a kérdésünkre viszont, hogy mennyi a jelenlegi autó tervezett élettartama, nem kívánt válaszolni.

Hozzászólások