WTCC - A futómű terén előrelépett a Honda
A futómű terén előrelépett a Honda

A futómű terén előrelépett a Honda

LantiLanti
2014/03/16 21:37

Honda_paulricard_kicsi

Az új WTCC-s műszaki szabály sok téren hoznak változást, és ahogy egyre-másra mutatják be a versenyautókat, úgy lesz egyre nyilvánvalóbb, mekkora az eltérés a 2013-ig használt gépekhez képest. Az aerodinamikai elemek megnövekedése az egyik leglátványosabb változás, ezt azonnal észreveszi bárki.

Az erősebb motorok sem maradhatnak sokáig titokban, hiszen a köridőkön és a végsebesség adatokon azonnal meglátszik majd a különbség. Vannak azonban olyan módosítások, amelyek nem szúrják ki az ember szemét, mégis legalább annyira fontosak, mint az előbb említettek.

A futóműt illetően például jelentős változás, hogy idén már nem kell ragaszkodni az utcai változatban használt megoldáshoz, hanem minden autó alá modern McPherson felfüggesztés kerül. A fapados Lada Granta mellett ez a sokkal modernebb Honda Civic számára is nagy lehetőség.

"Sokat profitálhatunk majd abból, hogy idén kifinomultabb lesz az autó futóműve, mit korábban. Mivel meg kellett tartani az utcai változat elemeit, eddig egy csatolt lengőkaros megoldást kellett használnunk hátul, ami nem ideális a versenyzéshez. Most azonban elől-hátul McPherson lesz" - mondta Gabriele Tarquini az 'Omnicorse'-nek.

Az olasz veterán kiemelte, a Civic kifejezetten érzékenyen reagál a beállítások változtatására, ami mindig nagyon jó jel egy új autó esetében. Vannak azonban még olyan területek, amelyek felfedezésre várnak.

"Az új Honda-kasztni merevebb, és érzékenyebben válaszol az irányváltásokra is. Az autó aerodinamikai hatékonyságáról viszont egyelőre keveset tudunk, és javítani kell a végsebességen, amely tavaly a Honda Achilles-sarka volt."

Tarquini szerint az első néhány versenynek még le kell mennie ahhoz, hogy igazán átfogó képük legyen az új Civic-ről, és úgy véli, Magyarországon láthatja majd a közönség először a valódi erőviszonyokat.

"Marrakesh tipikusan olyan pálya, ahol nehéz értelmes következtetéseket levonni. Le Castellet-ben pedig a Citroën rengeteget ment, ott nagyon nehéz dolgunk lesz, hiszen az gyakorlatilag a franciák hazai versenye. A bajnokság így valójában a Hungaroringen kezdődik majd, bár a Citroën már ott is járt az új autóval" - zárta Tarquini.

A japán márka legközelebb a jövő hét szerdán kezdődő valenciai teszten viszi pályára az új autót.

Szólj hozzá a WTCC Blog Facebook oldalán, ITT!

Fotó: WTCC Blog

[ad#1]

[ad#1]

Hozzászólások