WTCC - 30 kilóval lehet könnyebb Michelisz Norbiék autója
30 kilóval lehet könnyebb Michelisz Norbiék autója
Fotó: fiawtcr.com

30 kilóval lehet könnyebb Michelisz Norbiék autója

LantiLanti
2019/05/08 11:14

Az elmúlt években megszokott rendszer szerint az év harmadik versenyén életbe lép a súlykompenzációs rendszer a WTCR-ben, amely az elmúlt fordulók eredményei alapján igyekszik finomhangolni az erőviszonyokat. 

A pluszsúlyokat az elmúlt két hétvége (Marrakesh, Hungaroring) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében veszik a két legjobb időt a két időmérőről, valamint a két legjobb pilóta két legjobb körét a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, melyik típus mennyi ballasztot kap.

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

A hivatalos táblázatot még nem tették közzé, ám a számítási mechanizmus ismert, így a lentebb olvasható adatok gyakorlatilag biztosnak nevezhetőek. 

A szabály idén nem változott, azaz a legjobb átlagidővel rendelkező márka jelenti a referenciaidőt, és kapja a maximális plusz 60 kg-t. A többiek esetében az átlagidőben jelentkező eltérés határozza meg a pluszsúlyt úgy, hogy tizedenként 10 kilóval kevesebbet szabnak ki rájuk. 

Mivel az első két hétvégén valamennyi márka maximális, 60 kilós ballaszttal ment, így technikailag annyi történik, hogy a referenciaautóban (Honda Civic Type-R TCR) marad a 60 kiló, a többiek pedig súlyt vehetnek ki. 

Marokkóhoz képest a Hungaroringen nőt a különbség az egyes márkák között, ám egyvalami nem változott: Magyarországon is a Hondák voltak a leggyorsabbak. Az átlagidő tekintetében a Cupra bizonyult a második erőnek, minimális hátránnyal, míg a harmadik leggyorsabb autó a Lynk & Co 03 TCR volt.

A Hyundai i30 N TCR lemaradása a várakozásoknak megfelelően nőtt Marrakesh-hez képest, az idénynyitón rögzített 0,191-es átlag lemaradásból 0,347 lett a magyar pályán. Lassult az Audi is, az RS3 TCR Marokkóban a második leggyorsabb márka volt, a Hungaroringen viszont már csak az ötödik. A Volkswagen lemaradása csökkent az idénynyitóhoz viszonyítva, az Alfa Romeóé ellenben jelentősen nőtt.

A tudomány mai állása szerint a BoP nem változik a Szlovákiaring előtt, így a lenti táblázatban már a végleges minimumsúlyok is megtalálhatók. A legkönnyebb autó az Alfa lesz, amely 90 kilóval nyomhat majd kevesebbet, mint a Lynk & Co 03. A Hyundai 30 kiló súlyelőnyt kap a kínaiakkal és a Hondákkal szemben. 

Összevont BoP és ballaszttáblázat a Szlovákiaringre:

SVK_BOP.jpg

Hozzászólások