WTCC - 3-4 gyártó érdeklődik komolyan
3-4 gyártó érdeklődik komolyan

3-4 gyártó érdeklődik komolyan

LantiLanti
2014/03/31 18:39

WTCC_general_13_monza

A valenciai teszt során lehetőségem nyílt közel fél órán keresztül beszélgetni Francois Ribeiroval, az Eurosport Events motorsport igazgatójával, a WTCC első emberével. Az érintett témák közül néhányról már volt szó itt a WTCC Blogon (turbó 2.0 literes kategória és a hibrid autók), de természetesen sok minden egyéb is előkerült.

Például a lehetséges új gyártók kérdése. A TC1-es szabályokat a Citroën kedvéért hozták előre egy évvel, a franciákon kívül azonban más gyártó nem vállalta a korábbi kezdést, így idén rajtuk kívül a Honda és a Lada rendelkezik majd gyári csapattal.

Mindez azonban koránt sem jelenti azt, hogy hosszabb távon is "csak" velük kell számolni a WTCC-ben, sőt a francia sportvezető szerint igen intenzív az érdeklődés más márkák részéről az új szabályok iránt.

"A jelenleg TC1-es autóval rendelkező márkákon túl három-négy gyártó vizsgálja komolyan az új szabályokat és a WTCC-t. Hangsúlyozom, komolyan, tehát nem csak úgy félvállról. Persze ez még nem jelenti azt, hogy végül mind TC1-es autót fog építeni" - mondta Ribeiro a WTCC Blognak.

A WTCC első embere megerősítette, hogy a szabályok megalkotásával foglalkozó munkacsoportban a Renault és a Subaru is részt vett, ám hozzátette, rajtuk kívül több más gyártó is jelen volt az előkészítésnél. Nyilván köztük található az a három-négy, amely azóta is fontolgatja az indulást.

"Sokszor rendkívül összetett folyamat mire egy gyártó rászánja magát, és elindít egy programot, máskor viszont rövid idő alatt történnek a dolgok. Vegyük például a Citroënt. Két éve ha megkérdezik tőlük, az elnöktől a marketingosztályon át a motorsport részlegig mindenki azt mondta volna, nem érdekli őket a WTCC, csak a rali."

"De aztán Sebastien Loeb úgy döntött, új kihívásokra van szüksége, a Citroën pedig megvizsgálta a bajnokságot, és rájöttek, hogy nem is annyira rossz. Eljut a legfontosabb piacokra, erős a TV mögötte, stb. Most pedig itt vannak."

Citroen_teszt_valencia

"Annak idején a Chevrolet-nak egy hónap kellett a döntésre. 2003-ban kezdődött a probléma a Daewoo-val, és a céget ez érzékenyen érintette. Elkezdték átemblémázni az autókat, Eric Néve pedig felvetette, hogy egy motorsport program kiválóan meg tudná támogatni a márkát. Hamarosan megtalálták az RML-t, és egy hónap múlva már be is jelentették a programot."

Ribeiro szerint a WTCC számára nagyon előnyös lehet, hogy az FIA az elmúlt években igyekezett közel hozni egymáshoz a Túraautó VB és a Rali Világbajnokság műszaki szabályait. Mivel egy WTCC-s program nagyjából negyedannyiba kerül mint egy WRC-s, egyes gyártók fontolóra vehetik egy pályás projekt elindítását.

"Kérdezzék csak meg a Citroënt, hogy fejlesztettek-e új motort a WTCC-re. Nem, csak átalakították a WRC-ben használt 1.6 turbóst. És szerintem a futóműben is vannak bővel a raliból átvett elemek."

"A WRC-ben jelenleg ott a Volkswagen, a Hyundai, a Ford, és úgy tűnik, idővel jön a Toyota is. Ha mondjuk a VW Csoport egy másik márkája fontolóra veszi a WTCC-t, ez egy kiváló lehetőség számukra. De miért ne vehetne át technológiát mondjuk a Hyundaitól a KIA, és miért ne indulhatna vele a WTCC-ben, ha adott esetben úgy döntenek?"

Morbidelli_alfa_2006

Amióta a 4C lett a WTCC hivatalos biztonsági autója, egyre többen hiszik, hogy idővel az olaszok is visszatérhetnek a túraautózás elitkategóriájába. Ribeiro konkrétumokat ugyan egyetlen gyártóval kapcsolatban sem mondott, egy érdekességre viszont felhívta a figyelmet.

"A Genfi Autószalonon hallgattam az Alfa Romeo standján elhangzott prezentációt, ami jelentős mértékben arról szólt, hogy a márka számára mennyire fontos a motorsport és hagyományok. Az Alfa rendelkezik a legrégebbi túraautós tradíciókkal, úgyhogy lenne értelme"  - zárta Ribeiro.

Ahogy arról korábban már írtam, könnyen elképzelhető, hogy bizonyos márkák a TC1-es szabályok eredeti bevezetésére, azaz 2015-re időzítették magukat. Ismerve, hogy mennyi idő kell egy új program elindításához, azt hiszem, a nyár kezdete előtt már okosabbak leszünk.

Fotó: WTCC Media, Citroën Racing

[ad#2]

Hozzászólások