WTCC - 2014-ben jönne a Dynamics

2014-ben jönne a Dynamics

LantiLanti
2012/08/20 15:22

A tavalyi holtszezon során többször is felmerült a BTCC-ben szereplő Team Dynamics neve, a csapat ugyanis már 2011 végén tervbe vette, hogy fellép a túraautó világbajnokság mezőnyébe. Az istálló évek óta Hondával szerepel a brit bajnokságban, és a WTCC-be is a japán márkával terveztek volna belépni, ám a Honda végül a JAS Motorsportot választotta gyári partnernek. Steve Nealnek és négyszeres BTCC bajnok csapatának azonban ettől még nem ment el a kedve, 2014-ben egy másik gyártóval érkeznének a WTCC-be.

"Három különböző gyárral is tárgyalásban vagyunk, az idő azonban túl rövid ahhoz, hogy már jövőre megvalósuljon a program, ezért 2014-ről beszélünk. A WTCC-ben a legnagyobb problémát az 1.6 turbó motor jelenti, ami nagyjából ugyanolyan erős, mint az általunk (a BTCC-ben) használt 2 literes turbó, viszont kisebb a nyomatéka. Emiatt elég sebezhető, ráadásul 6.000 kilométert ki kell bírnia egy szezon során" - mondta Neal a TouringCarTimesnak.

A Team Dynamics csapatvezetője szerint a motorok terén a WTCC-nek a brit bajnokságot kéne követnie, és be kellene vezetni a 2 literes turbómotorokat.

"Szerintem a S2000 lehet a jövő, de két literes motorral, olyannal, mint amit tavaly használtunk. Illetve nagyobb gumikat kellene engedélyezni. Ez az egyik  Achillész sarka (a WTCC-s autónak), a 17"-es kerék egyszerűen nem elég egy 325-330 lóerős motorhoz" - magyarázta Neal.

A Team Dynamics 2004 óta szerepel Hondával a BTCC-ben, először még a hetedik generációs Civic-kel mentek, amit az Arena Motorsport épített a 2002/2003-as évadban. Ezt követően váltottak az vadonatúj Honda Integra Type-R-re, amivel két egyéni bajnoki címet szereztek Matt Neal révén. 2005-ben egyébként épp az akkor Vauxhallal versenyző Yvan Mullert győzték le. A csapat a hondás időszak előtt egy évet ment Vauxhallal, a Super Touring korszakban pedig BMW M3-mal, Ford Mondeoval és Nissan Primerával is versenyeztek. Arra a kérdésre, hogy a WTCC-s szerepvállalás esetén maradnak-e a Hondával a BTCC-ben, Steve Neal nem tudott egyértelmű választ adni.

"Minden a Honda UK-en múlik, illetve ha egy új gyártóval állunk össze, akkor azon, hogy ők akarnak egy olyan programot, mint amit a Chevrolet az RML-el csinált" - zárta a csapatfőnök.

Az RML a WTCC mellett a Chevrolet UK égisze alatt a brit bajnokságban is versenyeztet Cruze-okat, erre utalt Steve Neal. Remélem hamarosan többet is megtudunk arról, milyen gyártókkal folytat tárgyalásokat a Team Dynamics.

Fotó: European Motor News

Hozzászólások