WTCC - 2-3 év múlva jöhetnek a hibrid autók
2-3 év múlva jöhetnek a hibrid autók

2-3 év múlva jöhetnek a hibrid autók

LantiLanti
2014/03/24 20:32

Hibrid

A TC1-es szabályok megalkotása során több alkalommal is felmerült a hibrid technológiák WTCC-ben történő használatának lehetősége. Az autóipar figyelmének középpontjában évek óta a fogyasztás csökkentése áll, és ennek egyik legnépszerűbb formája a hibrid rendszerek alkalmazása.

Nem véletlen, hogy a Forma-1-ben és az Endurance Világbajnokságon egyre nagyobb szerepet kapnak ezek a technológiák, és elképzelhető, hogy előbb vagy utóbb a WTCC-ben is megjelennek majd. Valenciában erről is faggattam Francois Ribeirot, a túraautó világbajnokság igazgatóját.

"Amikor tavaly az új szabályok kapcsán hosszas tárgyalások folytak a WTCC, a gyártók és az FIA között, megállapodtunk, hogy a TC1 hibrid rendszer nélkül mutatkozik majd be, de két-három éven belül elképzelhető, hogy behozunk egy egységes hibrid technológiát" - mondta Ribeiro a WTCC Blognak.

A hangsúly az egységes szón van, hiszen a WTCC mindenképpen szeretné elkerülni, hogy a hibrid rendszerek körül fejlesztési verseny alakuljon ki, és ez újabb költségeket jelentsen a csapatok számára.

"A szabad kutatás és fejlesztés világa az autósportban a Forma-1 és a Le Mans. Ezek olyan sorozatok, amelyeket a technikai fejlődés visz előre. A WTCC azonban egy sprint bajnokság, amelyre olyan műszaki megoldások jellemzőek, melyek közel állnak az utcai autókhoz."

A francia sportvezető elmondta, nem magától értetődő, hogy a következő néhány szezon után jönnek a hibrid technológiák, csak akkor nyitnak utat számukra, hogy úgy látják, a bajnokságnak szüksége van erre.

"Először szeretnénk látni, hogyan viselkednek a TC1-es autók a pályán. Ha arra a következetesre jutunk, hogy egy hibrid rendszer jobbá teheti a futamokat, mondjuk egy előzést segítő 'push-to-pass' megoldással, akkor bevezetjük. De az is elképzelhető, hogy nem lesz rá szükség" - zárta Ribeiro.

A témáról megkérdeztem a jelenlegi legnagyobb gyártó, a Citroen első emberének véleményét is, Yves Matton pedig kiemelte, örülne a hibrid technológia érkezésének, de kizárólag akkor, ha mindenki ugyanazt a rendszert használná, azaz nem jelentene többlet költséget a fejlesztés.

Fotó: WTCC Media

[ad#1]

[ad#2]

Hozzászólások