WTCC - Kik mehetnek a SEAT-hoz?

Kik mehetnek a SEAT-hoz?

LantiLanti
2012/07/18 19:28

A Honda ma hivatalosan is bejelentette, hogy 2013-ban két eddigi SEAT pilótával, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiroval vág neki az új, egyelőre két autós gyári programnak. Ez a tény két érdekes kérdést is felvet. Az egyik, hogy a Honda miért nem választott egyet a megszűnő Chevrolet csapat klasszis pilótái közül, a másik, hogy két húzóemberének elvesztése után kikkel folytathatja jövőre a SEAT. És nem kizárt, hogy a két kérdés egy ponton majd összekapcsolódik.

Az első felvetésre viszonylag kézenfekvő válasz lehet, hogy a Honda már azelőtt döntött Tarquini és Monteiro szerződtetéséről, hogy kiderült volna, Yvan Muller, Rob Huff és Alain Menu elérhető 2013-ra. Tarquini esete egyértelmű, hozzá a J.A.S  Motorsport és a Honda is ragaszkodott. Ám nem megsértve a portugál rajongóit, szerény véleményem szerint mindhárom chevys pilóta nagyobb erőt képvisel Tiago Monteironál.

A helyzet viszont a mai bejelentéssel kicsit egyszerűsödött. Adott egy fél gyártó (még mindig nem tudni, lesz-e full-gyári csapat jövőre, lásd Puig interjú), amely elveszítette két legjobb emberét, és adott három klasszis pilóta, aki fizetős állást keres 2013-ra. Nem lennék meglepve, ha közülük kettő jövőre egy SEAT Leónnal versenyezne. Yvan Muller tűnik a legkézenfekvőbb megoldásnak, négy évet húzott le a spanyoloknál, egyszer negyedik, kétszer második, 2008-ban pedig bajnok lett velük. Némi kötődése Rob Huffnak is van a márkához, a WTCC előtt a brit SEAT Sport pilótája volt a BTCC-ben (azt a projektet is az RML vezette), és kétszer is győzött a Toledo Cuprával. Menu viszont információm szerint még nem versenyzett SEAT-tal.

Mindez viszont csak találgatás, egyelőre még sok a bizonytalanság a 2013-as pilótafelállással kapcsolatban, és azt sem lehet kizárni, hogy Chevrolet klasszisait végül más bajnokságok szipkázzák el. Ám ha maradnak, Muller és Huff számára jelenleg a SEAT tűnik a legkézenfekvőbb megoldásnak.

Egy interjúban egyébként Jaime Puig így válaszolt arra a kérdésre, hogy mikor dőlhet el a 2013-as pilóták kérdése:

"Azért reméljük, hogy (Makaónál) kicsit hamarabb, talán sikerül találnunk egy erős támogatót, és akkor szétnézünk a pilóta piacon. Abban biztos vagyok, hogy az olyan fiatal tehetségek támogatása, mint Pepe Oriola és Fernando Monje a helyes út. Mellettünk van még néhány jó pilótán Darrly O'Young és Tom Boardman személyében. De természetesen együk sincs Tarquinivel vagy Mullerrel egy szinten, ám a jövőben még sokat fejlődhetnek. Ott van például Michelisz Norbert, aki komoly fejlődésen ment keresztül, és büszkék vagyunk rá, hogy velünk szerezte meg első WTCC-s futamgyőzelmét Makaóban.”

Hogy őszinte legyek, mi is!

Fotó: fiawtcc.com

Hozzászólások